Финансовата 2019 година представлява осъществяване на важни стратегически решения
През финансовата 2019 година Porsche AG увеличи доставките, приходите от продажби и оперативния резултат преди извънредните разходи до нови рекордни нива. Компанията предаде над 280 800 автомобила на клиенти през 2019 г., което представлява увеличение от 10% в сравнение с предходната година. Приходите от продажби нараснаха с 11% до 28,5 млрд. евро, а оперативният резултат преди извънредните разходи се увеличи с 3% на годишна база до 4,4 млрд. евро. Възвръщаемостта на продажбите преди извънредните разходи бе 15,4%. През същия период работната сила нарасна с 10% до 35 429 служители.
„Като новатор в устойчивата мобилност Porsche прилага важни мерки през последните години. През 2019 г. бяха въведени много вълнуващи нови продукти. Наред с други неща лансирахме Taycan – нашия първи изцяло електрически спортен автомобил“, казва Оливeр Блумe, председател на Изпълнителния борд на Porsche AG. „Благодарение на нашата атрактивна продуктова гама, състояща се от икономични, задвижвани от бензин автомобили, високодинамични plug-in хибриди, а сега и изцяло електрически спортни автомобили, нашите доставки отново се увеличиха през финансовата 2019 година.” Успехът от последната година обаче е много повече от просто моментно състояние според Блумe: „Нашата основна цел е растеж, създаващ стойност. Увеличихме нашия резултат с повече от 60% през последните пет години. Това ни позволява да създадем предпоставките да отговорим изцяло на нашите предприемачески отговорности в икономическата, екологичната и социалната сфера.“
„През 2019 г. постигнахме нови рекордни стойности по отношение на приходите от продажби и печалбите преди извънредните разходи. Увеличението на печалбите се дължи конкретно на силното увеличение на обемите, както и на положителното развитие на други наши бизнес сфери и подразделения. Същевременно по-високите фиксирани разходи в резултат на нашия ръст, значителните инвестиции в електрификацията и дигитализацията и валутните разлики имаха негативен ефект върху резултата“, казва Луц Мешке, заместник-председател на Изпълнителния борд и член на Изпълнителния борд за финанси и ИТ на Porsche AG. „Въпреки това отново преизпълнихме нашите стратегически цели с възвращаемост на продажбите преди извънредните разходи от 15,4% и възвръщаемост на инвестициите от 21,2%.“
Проблемът с дизеловите двигатели доведе до извънредни разходи на стойност 0,5 млрд. евро през второто тримесечие на 2019 г. В резултат на това за финансовата 2019 година оперативният резултат на Porsche AG след извънредните разходи бе 3,86 млрд. евро, а възвръщаемостта на продажбите след извънредните разходи - 13,5%.
Най-силен ръст в Германия и Европа
Моделните серии Cayenne и Macan имаха основен принос за значително увеличение на доставките: 92 055 автомобила Cayenne бяха предадени на клиентите или 29% повече спрямо предходната година. Общо 99 944 автомобила Macan бяха доставени на клиенти, което представлява увеличение от 16% спрямо 2018 г. На вътрешния пазар на компанията и на целия европейски пазар Porsche генерира най-силен ръст през 2019 г. с плюс 15% на всеки от тях. 31 618 автомобила бяха доставени в Германия и 88 975 автомобила общо в цяла Европа. Производителят на спортни автомобили отбеляза ръст и на двата си най-големи пазара. В Китай 86 752 автомобила бяха предадени на клиентите, което представлява увеличение от 8% спрямо 2018 г. В САЩ Porsche също увеличи броя доставени автомобили с 8% до 61 568. В резултат на това производителят на спортни автомобили успя да устои на цялостната влошаваща се икономическа ситуация и на двата пазара.
Непрекъснато устойчив
Електромобилността създава заетост в Porsche: около 2000 нови работни места бяха създадени за Taycan и компанията стартира всеобхватна квалификационна кампания. Производството на електрическия спортен автомобил в завода-майка в Цуфенхаузен е въглеродно неутрално. От началото на 2020 г. Porsche е преминала към въглеродно неутрални източници за цялото енергоснабдяване на завода: новите сгради са енергийно ефективни и електричеството е от възобновяеми източници. Компанията генерира топлинна енергия в своите когенерационни инсталации, които работят с биогаз, произвеждан от остатъчни материали и отпадъци.
Големи инвестиции
До 2024 г. производителят на спортни автомобили ще инвестира около 10 млрд. евро в хибридизация, електрификация и дигитализация на своите автомобили и постоянно разширява предложението си в сферата на електрическата мобилност: следващият модел, който ще бъде лансиран, ще бъде първата версия на Taycan - Cross Turismo. Новото поколение на компактния SUV Macan също ще бъде с електрическо задвижване и така ще бъде втората моделна серия на Porsche, задвижвана изцяло от батерия. Компанията очаква, че до средата на това десетилетие вече половината от цялата продуктова гама ще се продава като изцяло електрически модели или частично електрически plug-in хибриди.
„Вече получихме около 30 000 сериозни запитвания за покупка за Taycan преди световната ни премиера през септември“, казва Блум. „Над 15 000 клиенти вече са подписали договорите си за покупка. Уверени сме, че ще можем да генерираме силно търсене и през 2020 г. в резултат на привлекателността на Taycan и нашите версии на 911, 718 и Cayenne.”
„През следващите месеци ще се изправим пред политически и икономи-чески предизвикателства, не на последно място в светлината на несигур-ността, свързана с коронавируса“, казва Главният финансов директор Мешке. Въпреки много големите инвестиции в електрификацията на про-дуктовата гама, дигитализацията и разширяването и обновяването на заводите ни, компанията се стреми да продължава да изпълнява целите си за постигане на високи приходи, допълва Мешке. „С мерки, които ще увеличат ефективността, и чрез разработването на нови печеливши бизнес сфери целим да продължим да постигаме нашата стратегическа цел за възвръщаемост на продажбите от 15%“, подчертава Мешке.