Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Porsche строи завод за синтетично гориво

14.09.2021 11:42
Porsche строи завод за синтетично гориво

Предприятието ще започне работа в средата на 2022 г. и да произвежда синтетично гориво

Първият камък за завода Хару Они в Пунта Аренас е положен от основните партньори по проекта Highly Innovative Fuels (Чили), Siemens Energy и Porsche. Предприятието трябва да започне работа в средата на 2022 г. и да произвежда синтетично гориво (eFuel), използвайки енергия от възобновяеми източници (предимно вятър). Хару Они използва тази зелена енергия, за да електролизира водата. Полученият водород може да бъде само по себе си гориво, но ще премине и към втория етап - синтеза на изкуствен метанол, като същевременно улавя въглеродния диоксид от атмосферата. И този метанол може да бъде стока, но основно ще премине към третия етап - производството на синтетичен бензин.

Планът предвижда производството на "зелено" гориво в размер на 130 000 литра годишно в началния етап с увеличаване до 55 млн. литра до 2024 г. и до 550 млн. до 2026 г. Тъй като въглеродният диоксид се улавя за генерирането му, последващото изгаряне в двигател с вътрешно горене няма да увеличи въглеродния отпечатък, тъй като само ще възстанови баланса.

Имиджът на чилийското предприятие, или по-скоро първата част (и тя ще расте), показва една вятърна турбина. Всъщност централата използва електричество от различни вятърни турбини, работещи в южната част на страната. Участниците са Enel, ExxonMobil, Gasco и ENAP.

Porsche започна да използва нисковъглеродно състезателно гориво Esso, направено от възобновяеми (растителни) суровини, в състезания през пролетта в подготовка за преминаването към синтетични горива.

Знаем, че Porsche участва активно в електрическите автомобили, но за постигане на желаната въглеродна неутралност до 2030 г. очаква комбиниран подход: електрически, плюс автомобили с двигатели с вътрешно горене, но на „зелено“ гориво. Този подход към бъдещето на автомобилната индустрия се споделя от много компании, от Bosch до Mazda. Горивото, синтезирано от "вятър, вода и въздух", заместващо горивото, направено от нефт, може да удължи живота на двигателя с вътрешно горене като такъв. Междувременно Чили иска да стане водещ световен износител на зелен водород и неговите производни, като построи електроцентрали от 5 GW до 2025 г. и 25 GW до 2030 г.

Коментари
comments powered by Disqus