Porsche стана първата марка която представи SUV-модел, базиран на архитектура, съвместно разработена с Volkswagen и Audi, благодарение на Cayenne, който се появи през 2002 г. VW Touareg дебютира с една година по късно, а Audi Q7 – с четири. За да запази отличните позиции, които има в специфичния сегмент, ръководството на спортната марка притиска Volkswagen да побърза с разработката на общите проекти, които споделят посочените компании.
Porsche планира дебюта на новия Cayenne за първата половина на 2010 година, но втората генерация на Touareg се очаква най-рано в края й. Според немското издание Automobilwoche босът на спортната компания Венделин Видекинг използва все по-силния си контрол над VW Group, за да ускори процесите, които ще съдействат на Porsche, дори и да са в ущърб на Volkswagen. Audi едва ли влиза в плановете, тъй като заместникът на сегашния Q7 ще се появи едва през 2013 година.
През януари 2006 Видекинг заяви категорично, че ще настоява за ускоряването на разработката на новия Cayenne, тъй като има притеснения относно влошаването на тенденциите в специфичния пазарен сегмент, породено от все по-високите цени на горивата. Според запознати бъдещият продукт на Porsche ще бъде значително по-ефективен спрямо предшественика си от гледна точка на разхода на гориво. Не е изключено и появата на хибридна модификация.