Иновациите намаляват натоварването на служителите и повишават качеството на продукта
Porsche AG разработи нов производствен процес в централата си в Цуфенхаузен в сътрудничество с Tesa SE. Използвайки този процес, дупките в каросерията на автомобила, необходими за предотвратяване на корозия, вече могат да бъдат запечатани много по-ефективно; тези дупки са необходими, за да могат всички кухини на каросерията да бъдат достъпни в бояджийския цех. Иновативното решение: запечатване на пластири вместо пластмасови тапи. Изцяло електрическият Porsche Taycan е първият автомобил в света, който използва този нов процес. Роботът поставя повече от 100 запечатващи пластира автоматично, бързо и надеждно, като по този начин запечатва дупките в каросерията и оптимизира ефективността при производството на Porsche.
„Иновациите винаги са били двигател на нашия търговски успех“, казва Албрехт Раймолд, член на изпълнителния съвет, отговорен за производството и логистиката в Porsche AG. „Новите иновации трябва да бъдат усвоени. Това изисква смелост и творческа свобода. Ролята на ръководството е да гарантира, че тази атмосфера се насърчава във всекидневните операции на компанията. " Porsche Innovation Management се погрижи за приемането на запечатващите пластири и до юли 2020 г. повече от две трети от приблизително 150 тапи в цеха за боядисване Taycan бяха премахнати. Фабриката в завода в Лайпциг също ще направи смяната до лятото на 2021 година.
„Важно е да не бъркате нашето адхезивно решение с лента Tesa, която всеки знае от своите офис консумативи“, обяснява Дирк Рафе, който е отговорен за внедряването на иновациите като ръководител на планирането на процесите на Paint Shop „След като бъдат приложени специалните уплътнителни пластири на Tesa, те могат да бъдат отделени отново само с много усилия. Те осигуряват трайно решение, което може да издържи на напреженията, причинени от движението на автомобила, и да продължи по-дълго от живота на превозното средство. "
Преди всичко, това иновативно решение облекчава значително натоварването на служителите: приемането на пластирите Tesa елиминира напрегната стъпка на процеса, при което до 3600 щепсела на смяна трябва да бъдат изтласкани в дупките. Този процес включваше и режийни работи. В допълнение, новите пластири предлагат логистични предимства и намаляват сложността, тъй като един размер на пластира може да се използва за покриване на четирите типа дупки. Освен тов, с дебелина само един милиметър, петна едва изпъкват, докато щепселите се простират до шест милиметра навън от каросерията. Пачовете са надеждно позиционирани от специален робот.
„В Tesa ние включихме повече от 20 години опит в ръчното залепване на запечатващи пластири в сглобяване към разработването на апликатора Tesa за автоматизирано запечатване на отвори“, обяснява д-р Уте Елрингман, мениджър на пазарния сегмент, отговорен за запечатването на отвори в Tesa. „Следователно можем да осигурим перфектно прилагане на нашите запечатващи пластири за максимално качество и ефективност на процеса.“
Управление на иновациите на Porsche
Ключов критерий за добри идеи в Porsche е бъдещата жизнеспособност на компанията. С тази цел през 2016 г. беше създаден Porsche Innovation Management. Екипът на гъвкавия проект активно търси нови разработки, осигурява финансиране за тях и ги подлага на вътрешен тест на ранен етап. Това далеч надхвърля трансфера на знания от състезания към серийно производство.
Насърчаването на иновациите е принцип, който е здраво закрепен в стратегията Porsche 2030 и се разглежда като ключов въпрос: във всички отдели и дъщерни дружества в Германия и в чужбина. В допълнение към темите, свързани с производството и развитието, Innovation Management се занимава и с основните авангардни въпроси: преходът към електрическа мобилност, решенията за устойчива мобилност и въздействието на дигитализацията върху компании, клиенти и продукти. Идея, която има потенциал да се превърне в иновация в Porsche, по принцип трябва да отговаря на три критерия: тя трябва да бъде оригинална и уникална, да е в полза на клиента и да добави реална стойност за компанията. Осигурява се финансиране за 80 до 100 проекта годишно, като около 70% от тях в крайна сметка достигат до фазата на развитие.