До края на юни компанията предаде на клиентите си 133 484 автомобила
През първите шест месеца на 2019 г. Porsche AG отново увеличи приходите си от продажбите, оперативния резултат преди специалните позиции, доставките и броя на служителите. Приходите от продажби нараснаха с 9% до 13,4 млрд. евро в сравнение с предходната година. Оперативният резултат преди специалните позиции е увеличен с 3% до 2,2 млрд. евро; възвръщаемостта от продажбите преди специални стоки е 16,5%. Доставките нарастват с 2%, като до края на юни компанията предава на клиентите си 133 484 автомобила. През първата половина на 2019 г. работната сила е увеличена с 5% до 33 839 служители.
„Резултатът ни за половин година е солидна основа за успешна бизнес 2019 година . Един от факторите за успеха зад това е нашата атрактивна продуктова гама”, обяснява Оливер Блуме, председател на Управителния съвет на Porsche AG. "През първите шест месеца на тази година пуснахме на пазара редица иновативни, емоционални продукти с новите 911, 911 Cabriolet, Cayenne Coupé, 911 Speedster, 935, 718 Spyder и GT4."
"След предизвикателно първо тримесечие през 2019 г. сега сме напълно в ход", казва Лутц Мешке, заместник-председател и член на Изпълнителния съвет по финансите и ИТ в Porsche. Според Мешке ръстът на резултатите се дължи главно на по-големите продажби на автомобилите. Обратно, валутните ефекти и разходи, свързани с офанзивата за електронна мобилност, имаха отрицателно въздействие.
Специални позиции през второто тримесечие 2019
Дизеловият проблем ата доведе до специални позиции, възлизащи на 0,5 млрд. евро през второто тримесечие. Следователно след специалните позиции оперативният резултат е 1,7 млрд. евро. Възвръщаемостта от продажбите след специални позиции е 12,5%.
През май 2019 г. прокуратурата на Щутгарт разследването на административно нарушение на Porsche AG във връзка с отклонения от нормативните изисквания за някои превозни средства на Porsche чрез издаване на глоба. Глобата е в размер на 535 млн. евро, състояща се от санкция в размер на 4 млн. евро за небрежно нарушение на задължението при изпитване на двигатели и събиране на икономически ползи в размер на 531 млн. евро. Размерът на санкцията се основава до голяма степен на рентабилността на дружеството. Резервите вече бяха заделени през първото тримесечие на годината на ниво Volkswagen Group за риска от възможни задължения за плащане на глобата. Porsche AG включи финансовите разходи за глобата през второто тримесечие.
Доставки за клиенти: Най-голямо увеличение за Cayenne
Porsche AG достави 133 484 автомобила по целия свят през първата половина на 2019 г., което представлява увеличение с 2% в сравнение със същия период на миналата година. Доставени са 41 725 автомобила Cayenne, което е най-силният ръст на модела с увеличение от 45%. Новото поколение е на разположение на всички пазари от тази година, докато версията Coupé пристигна в дилърите през май. Най-продаваният модел в света остава Macan, с 47 367 доставки.
Porsche постигна 28% ръст в Китай до края на юни. В Азиатско-Тихоокеанския регион, Африка и Близкия изток доставките се увеличиха до 57 397 автомобила, с 20% ръст в сравнение с предходния период. В САЩ Porsche също успя да консолидира позицията си през първата половина на 2019 г., постигайки 3% растеж с 30 255 доставки.
Перспективи за цялата година
Porsche очаква увеличаване на доставките през финансовата 2019 година, което се дължи отчасти на нови модели като Cayenne Coupé, 718 Spyder и 718 Cayman GT4. Taycan, първият изцяло електрически спортен автомобил на Porsche, ще пристигне при дилърите в края на годината. Компанията също така очаква леко увеличение по отношение на приходите от продажбите. „Въпреки много високите инвестиции в електрификацията, цифровата трансформация и разширяването и обновяването на фирмените ни локации, ние се стремим да продължим да отговаряме на високите цели на Porsche,” казва Мешке.