Първоначално е разработен като експериментално проучване на супер спортен автомобил
През 2016 г. дизайнерският екип на производителя от Щутгарт представи концепта Porsche Vision Turismo, разработка, която трябваше да създаде предварително бъдещия 100% електрически седан на немския производител: Porsche Taycan.
Прототипът, обяснява производителят, първоначално е разработен като експериментално проучване на супер спортен автомобил с четири врати, оборудван с традиционен двигател, монтиран в задна централна позиция. Тогава идеята се запечата в съзнанието на екипа, воден от Михаел Мауер, директор на Porsche по стила .
„Но след това открихме, че идеята може да бъде приложена още по-добре с чисто електрическо задвижване“, коментира Михаел Мауер. Роден е проектът Porsche Taycan.
Чрез този концепт откриваме Porsche Vision Turismo, общата линия на Porsche Taycan, официално представена от немския производител през септември 2019 г., с няколко корекции. Направени са промени в дизайна на предната броня, както и страничните отвори на концепта (които са изчезнали при модела Taycan), и в арките на задните колела на Taycan, които са по-слабо изразени, отколкото в Vision Turismo. Предната оптика на концепта също е заменена, за да предложи нов лек подпис.
Porsche Taycan, който е не друг, а първият 100% електрически автомобил на Porsche, се предлага във версии 4S, Turbo и Turbo S. Той се захранва от електрическа група, свързана с двустепенна трансмисия. Системата , съставена от два двигателя, развива между 530 к.с. и 761 к.с. (с overboost) в зависимост от модела, а в най-мощната си версия може да ускори от 0 до 100 км/ч за 2,8 сек. Автономният пробегна автомобила може да достигне до 463 км.