Големи инвестиции, нови производствени методи и широки инициативи за обучение
Шест милиарда евро инвестиции, 1200 нови служители за производството само на Taycan, продължаващо развитие на Porsche Production 4.0 и една несравнима информационна кампания, която осъществявакомпанията: при категоричната си ангажираност с електрическата мобилност производителят на спортни автомобили преминава през процес на значителни промени и отново потвърждава своята отговорности да опазва бъдещето.
"Предполагаме, че над 50% от моделите на Porsche, доставени след 2025 г., ще бъдат електрифицирани", заяви Луц Мешке, заместник-председател на Изпълнителния съвет и член на борда, отговарящ за финансите и информационните технологии в Porsche. Това ще включва значителни инвестиции в области като развитие и производство, както и обучение на персонала. Независимо от това, целевият марж на печалбата от най-малко 15% остава непроменен. "В допълнение към ефективните процеси, приходите от цифрови продукти и услуги също трябва да допринасят все повече за икономическия ни успех", посочи Мешке.
Един пример за ефективен подход са новите производствени и монтажни съоръжения на Taycan, които понастоящем се изграждат на принципа "завод в завода" в главното предприятие в Цуфенхаузен. Това развитие е знак за отказ на Porsche от традиционния принцип на конвейера. Албрехт Реймолд, член на Изпълнителния съвет, отговарящ за производството и логистиката, обяснява: "Чрез прилагане на гъвкава линия на производство Porsche ще стане първият производител на автомобили, който ще използва системи за управление без човек в непрекъснат сериен производствен процес." Това ще даде възможност на марката за спортни автомобили да комбинира предимствата на традиционния принцип на непрекъснато производство с гъвкавостта на универсалното сглобяване. Това също така ще позволи да бъде увеличен броят на работните цикли, като бъде използвано същото пространство. Porsche също така се стреми към екологично производство. Производственият процес на Taycan е въглеродно неутрален, като целта е да бъде създаден в крайна сметка завод с нулеви вредни емисии, фабрика без въздействие върху околната среда.
Въвеждането на Taycan открива 1200 нови работни места в Цуфенхаузен. "Taycan е един от най-големите създатели на работни места в историята на Porsche", подчертава Андреас Хафнер, член на Изпълнителния съвет, отговарящ за човешките ресурси и социалните въпроси. Не всички нови служители ще произвеждат Taycan; те ще правят и спортни автомобили с две врати. Целта на Porsche е при производството на Taycan да бъде създаден екип със силна комбинация от опитни специалисти на спортни автомобили и нов персонал. Това развитие ще доведе до широкомащабна инициатива за обучение в специално създадена производствена зала, изградена в помещенията на учебния център в Цуфенхаузен. Платформата за цифрово обучение, която съдържа над 1400 учебни единици по въпроси, свързани с цифровата трансформация и позволява на потребителите да се обучават самостоятелно и съобразно техните нужди, също ще бъде достъпна за цялата работна сила, тъй като всички ще се присъединят към Porsche по пътя към електрическата и цифровата ера ,
Близките работни отношения между моторния спорт и серийното производство подчертават колко е важно да се споделят знанията. Подобно на Porsche 919 Hybrid, който има множество победи в Льо Ман, Taycan се задвижва от иновативна 800 V технология. Това е едно от най-важните решения за 919, тъй като нивото на напрежение ефективно определя курса за цялото електрическо задвижване: от батерията до оформлението на електрониката и е-машините до капацитета на процеса на зареждане. При възприемане на пионерски подход и специално разработване на подходящи компоненти от 800 V, Porsche премина границите на това, което е технически осъществимо - включително по отношение на течно охлажданата литиево-йонна батерия. На фона на интензивната конкурентна среда на моторния спорт Porsche продължава да развива своите технологии. Марката вече е постигнала плътност на мощността, подобна на която никога преди това не е постигана. За Taycan това означава, че 800 V архитектурата на автомобила гарантира, че литиево-йонната батерия може да бъде заредена само за четири минути, осигурявайки достатъчно енергия за изминаване на 100 км (според NEDC). Този трансфер на знания ще достигне ново ниво, когато Porsche навлезе във Формула Е през сезон 2019/2020.
Процесите за бързо зареждане изискват мощни системи за зареждане. Ето защо Porsche E-Performance обхваща всички области на инфраструктурата с решения за пътуване и у дома. С капацитет до 22 кВт Porsche Mobile Charger Connect е бърз и удобен начин за зареждане на Taycan у дома през нощта. Може да се зарежда и с помощта на индуктивна технология. Като част от съвместното предприятие Ionity, което включва още BMW, Daimler и Ford - Porsche ще изгради до края на 2019 г. 400 високоенергийни станции за зареждане с капацитет 350 кВт за зареждане в Европа. В САЩ подразделението VW Group initiative Electrify America ще изгради инфраструктура за зареждане (капацитет до 350kW) с 300 автомагистрални станции оо 2019 г.
Porsche планира също така да монтира повече от 2000 AC зарядни точки например в хотели на 20 пазара в процес на подготовка за лансирането на Taycan. Клиентите ще могат да получат достъп до мрежата за зареждане на Porsche чрез услугата за зареждане на Porsche. Това е общоевропейско решение с достъп до огромен брой зарядни станции, управлявани от различни доставчици на услуги. Porsche ще се грижи за всички тези услуги централно.