Фирма „ Порше БГ”, вносител на марките VW леки и лекотоварни и Audi, затвърди пазарното си присъствие и през изминалата 2009 година. На българския пазар дъщерната фирма на Порше Холдинг, Залцбург стъпва преди 5 години.
Порше БГ работи с добре развита национална дилърска и сервизна мрежа с традиция в продажбите и с опит в поддръжката и гаранционното обслужване на двете марки. Продажбено-сервизните комплекси разполагат със специализирано оборудване и висококвалифициран персонал. Преди няколко месеца в Стара Загора беше открит и първия за България и един от първите за Югоизточна Европа шоурум на Audi с новата архитектурна концепция „Ауди терминал“ – инвестицията беше реализирана от дилър на марката , фирма „Авто Хит”
Вносителят поддържа постоянна складова наличност в буферен склад в Будапеща. Поръчка на масов модел се изпълнява за 2 седмици, а специфично изпълнение – до три месеца. Доставката на резервни части е ежедневна.
Резултатите от дейността за изминалата 2009 са показателни за правилното стратегическо позициониране на фирмата на българския пазар – общ пазарен дял за двете марки е 10.81%.
На българския пазар Volkswagen отново е сред лидерите по продажби и се нарежда на трета позиция с реализирани 2251 леки и лекотоварни автомобила и общ пазарен дял от 8.76%. В следствие на силно свитото пазарно търсене продадените леки автомобили Volkswagen през 2009 г. са 1650, с 45% по-малко спрямо предходната 2008 г. Своя дебют през изминалата година честваха петото поколение на Polo и Golf Plus.
Лидер в моделната гама е Polo с общо 438 автомобила от четвъртата и петата генерация, следван от Golf с 337 продажби (пето и шесто поколение) и Passat с 203 доставки. От компактния високопроходим Tiguan бяха реализирани 163 автомобила на крачка от Touareg с 96 продажби
Въпреки тежката пазарна ситуация и значителният срив на продажбите в лекотоварния сектор, Volkswagen Лекотоварни автомобили задържа позициите си на пазара с дял от 13% в сегмента. През 2009 г. Transporter оглави продажбите в лекотоварната гама на Volkswagen с 269 реализирани автомобила и затвърди лидерството си по продажби в сегмента си. Добро представяне през 2009 г. отбеляза и Crafter със 117 продадени автомобила. Сaddy реализира 215 бройки. През 2010 г. Volkswagen лекотоварни автомобили ще представи в България новия си модел Amarok.
С резултатите от 2009 година, Audi за първи път е №1 по продажби в премиум сегмента в България с доставката на 577 автомобила. Това означава, че марката бележи спад от 34,3% спрямо 878 доставки през 2008 г., което е добър резултат на фона на общия спад на пазара и в частност премиум сегмента. Пазарният дял на марката в премиум сегмента е нараснал с 6.54% спрямо миналата година до ниво 33.74%. Най-успешният модел за България е Audi Q5 с предадени 125 автомобила на краен клиент. Предстоящата за България премиера на флагмана на марката – Audi А8, е планирана за края на месец март.