Валтер Рьорл изпитва новия висоефективен модел от гамата на Cayenne
Валтер Рьорл подкара все още леко замаскиран прототип на мощния нов модел Cayenne през тежко изпитване на неговите възможности. Двукратният световен рали шампион и посланик на марката Porsche извърши многобройни тестови обиколки с високоефективния SUV на пистата Гран При в Хокенхаймринг. Оценявайки неговата динамика на задвижване, той описа новия Cayenne като „голям скок напред в сравнение с всичко по-рано. Този автомобил дава ново значение на термина SUV.“
Типът динамика, която се очаква от Porsche, съчетана с висока всекидневна практичност и функционалност – това са идеите, които Cayenne отстоява от деня на своя дебют през 2002 г. Особено динамичните акценти през първите години на модела включваха първия Cayenne Turbo S, който имаше забележителна за 2006 г. мощност от 383 kW (521 к.с.), и GTS моделите, които получиха специфична настройка за спортни изпълнения от 2007 г. „Те бяха офроуд превозни средства, които можеха да се управляват като спортни автомобили - истинска сензация по онова време“, казва Рьорл, когато поглежда назад към първото поколение Cayenne, което имаше вътрешното обозначение „E1“. С новия модел, който в момента преминава финални изпитвания и оптимизация като част от разработката до готовност за серийно производство,
Porsche се стреми да подчертае още веднъж своята амбиция за най-добро представяне в класа. При този производен модел особено внимание е отделено на изключителните характеристики на пътя, без да се пренебрегва комфортът на шофиране и всекидневна използваемост. Той е базиран на настоящия Cayenne Turbo Coupé, но е проектиран и предназначен още по-целенасочено да предоставя максималното по отношение на надлъжната и напречната динамика.
Всички контролни и шаси системи са настроени с цел производителност
Заедно с множество други подобрения за всички контролни и шаси системи, активната електрическа система за стабилизация Porsche Dynamic Chassis Control допринася съществено за стабилното управление на новия модел Cayenne с нова настройка, ориентирана към производителността. „PDCC винаги поддържа каросерията балансирана и изравнена дори по време на много енергични завои“, обяснява тест пилотът на Porsche Ларс Керн, който от самото начало е съпътствал разработването на високопроизводителния модел. Управлението също е подобрено чрез цялостно преработената предна ос. „В сравнение с Cayenne Turbo Coupé, предните джанти вече са с половин инч по-широки, а отрицателният страничен ъгъл на колелата е увеличен с 0,45 градуса, за да осигури по-голяма контактна площ за 22-инчовите спортни гуми, разработени специално за този модел“, казва Керн, който наскоро покани Валтер Рьорл в Хокенхайм за тестовите шофирания.
Докато визуалните акценти на новия Cayenne все още бяха до голяма степен скрити под черен камуфлаж, Рьорл вече успя да добие задълбочено впечатление за изключителния потенциал на динамиката на задвижване на новия модел Cayenne. Придружен от емоционалния звук на новата изпускателна система от титан, оборудвана с централно разположени ауспуси, посланикът на марката правеше обиколка след обиколка на Хокенхаймринг и остана силно впечатлен: „Автомобилът остава невероятно стабилен дори в бързи завои и поведението му при навлизане в завоя е изключително прецизно. Повече от всякога имате усещането, че седите в компактен спортен автомобил вместо в голям SUV.“