От вторник до петък пистата “Пол Рикар” бе домакин на тестовете във Формула 1, които предшестват Гран при на Монако. Основният фокус на колективната проверка бе в настройките за “супер софт” и “софт” опциите на Bridgestone Potenza. Логично с оглед на развитието на шампионата Ferrari и McLaren отново си оспорваха лидерската позиция, но не по-малко интересно е в по-задни позиции, където разликите между отборите стават все по-незначителни.
За първите два дена от официалната тренировка отборите използваха 3,593-километровата конфигурация на трасето, която симулира надпреварата в Монако. Новата звезда във Формула 1 Люис Хамилтън регистрира двете най-добри времена на пистата и отново показа, че е просто въпрос на време да спечели първа победа в най-комерсиалното автомобилно състезание. С оглед на резултатите, които демонстрира на “Пол Рикар” във версията 2D SC, MP4-22 е фаворит за предстоящия старт в Монако, но амбициите на Ferrari не са по различни. В четвъртък и петък, когато болидите тестваха 5,255-километровата конфигурация на трасето, наподобяваща “Жил Вилньов”, Кими Райконен фиксира най-бързите обиколки. Айсмен напусна безславно “Каталуня” през изминалия уикенд, но с двете си най-добри времена на колективните тестове направи сериозна заявка за Гран при на Монако (27 май) и Гран при на Канада (10 юни).
Едва ли в спора за първото място ще се намеси трети отбор, който да разклати хегемонията на Ferrari и McLaren. Това обаче съвсем не прави интригата по-слаба, тъй като силите в средата на таблицата вече са почти изравнени. Болидът на BWM Sauber може би все още има предимство, но Renault активно работи върху оптимизацията на R27 и по всичко личи, че е на прав път. Във вторник тест-пилотът на френския тим Нелсиньо Пикет регистрира трето време, Хейки бе шести в сряда и трети в четвъртък, а Фисикела отвоюва втората позиция на финалния ден от колективната проверка. Red Bull също записа консистентни резултати благодарение на RB3, който неизменно бе в челната петица – четвърто и пето място за Уебър във вторник и четвъртък и аналогичен резултат за Култард в сряда и петък. С представянето си от началото на сезона досега Williams Toyota демонстрира, че е преодолял кризата на сезон 2006, но за разлика от по-предишни проверки, Алекс Вурц и Нико Розберг сякаш са с една идея назад от амбициите на сър Франк Уилямс и потенциала на FW29. Въпреки това отборът отново е пред основния партньор, но и конкурент за място в първата петица - Toyota.
Движението между тимовете в задните редици е не по-малко интригуващо. Трикратният шампион в сериите Champ Car Себастиен Бурде отново тества за екипа на Toro Rosso, което явно стимулира критикувания през последните няколко седмици Скот Спийд. В сряда Бурде записа десето време, на което американския му колега отговори с втори резултат в четвъртък вероятно мотивиран и от слуховете, че в средата на сезона неговото място може да бъде заето от тестпилота на BMW Sauber Себастиян Фетел. За първи път зад волана на вече спечелилия една точка SA07 застана новият член на японския тим Super Aguri Джеймс Роситър. Младият англичанин записа престижното седмо място в петък, а неговият по-опитен колега Такума Сато реализира най-доброто постижение за отбора по време на тестовете на “Пол Рикар” – пето място в сряда. Екипът на Spyker също даде предимство на обучителния процес. Феъръз Фози и Маркус Винкелкох тестваха във вторник и четвъртък, но спорният потенциал на F8-VII не бе достатъчен, за да ги измъкне от последното място. И все пак Адриан Сутил даде надежда на Колин Колс и Майк Гаскойн за старта след седмица, регистрирайки шести резултат в петък.
До началото на петия кръг за сезона остава малко повече от седмица, а в представянето на Honda промени няма. За Гран при на Монако единственото, на което може да се надява Ник Фрай, е двамата съотборници Рубенс Барикело и Дженсън Бътън да са на достатъчно голямо разстояние един от друг, за да не се повтори комичният инцидент от “Каталуня”.