Толкова гъвкав като автомобил: програмата за тестване на Taycan Cross Turismo
В момента Porsche Taycan Cross Turismo завършва последните си тестове. Обширната програма за тестване на Porsche се проведе на състезателни писти като Северната дъга на Нюрбургринг и пистата Grand Prix в Хокенхайм (и двете в Германия), както и на полигони в цял свят - включително в южноиталианския град Нардо. Освен това Cross Turismo е тестван извън утъпкания път в южната част на Франция и в Пиренеите. Тестовите площадки в Центъра за развитие на Вайсах предложиха допълнително предизвикателство за офроуд извън Африка с така наречената писта Safari. С общо 998 361 тестови километра прототипите Cross Turismo обиколиха земното кълбо почти 25 пъти - измерено на екватора.
Успоредно с последните тестови шофирания, камуфлираният Taycan Cross Turismo е на глобално тестово турне с представители на медиите от началото на годината. Само за шест седмици този прототип посети петте най-големи пазара на версията Cross Utility на Taycan: САЩ, Великобритания, Норвегия, Холандия и Германия. Новият дериват се отличава с всички силни страни на спортния седан Taycan, като изключителна ефективност и голям обсег на действие. Шасито със задвижване на четирите колела и въздушно окачване се регулира по височина. Освен това има значително повече пространство за главата за пътниците отзад и голяма товароносимост под задната врата. Условията на пакета и пространството са оптимизирани до последния детайл. Макетът, вярно, физическо представяне на интериора и моделът на пакетната функция отнеха 650 часа за дизайн, електронни и координационни часове и 1500 работни часа.
„При разработването на Cross Turismo, разбира се, успяхме да надградим нашия опит със спортния седан Taycan. Най-голямото предизвикателство беше комбинирането на изискванията за спортност с офроуд възможности “, подчертава вицепрезидентът Model Line - Стефан Векбах:„ Cross Turismo трябва да бъде способен да постига високи показатели на състезателната писта и трябва да може да се справя със сипеи, кал и чакъл. " Последните условия бяха симулирани на „Полигон за издръжливост“ в Центъра за разработка във Вайсах. Стефан Векбах: „Резултатът е впечатляващ. Cross Turismo обаче не е твърдо офроуд превозно средство, но е специализирано в неасфалтирани и черни пътища. Това е като тип швейцарски армейски нож на до 21-инчови колела. "
В Porsche електрическите автомобили трябва да преминат същата строга програма за тестване като спортните автомобили с двигатели с вътрешно горене. В допълнение към показването на превъзходни характеристики, това винаги включва доказване на неограничена всекидневна използваемост при всякакви климатични условия. Особено взискателни задачи като зареждане на батерията или контролиране на температурите на силовия агрегат и интериора при екстремни температури, са допълнителни аспекти, които се тестват в електрическите модели, задвижвани от батерии. Другите цели за развитие, типични за Porsche, включват ефективност на състезателната писта, способността да се извършват многократни ускорения с пълна газ и диапазон, подходящ за ежедневна употреба.
Обширни изпитвания се извършват също в лабораторията и на тестовите съоръжения и включват разработване и валидиране на аеродинамичния дизайн. По този начин Cross Turismo преживя бурята в аеродинамичния тунел за около 325 часа. Спортният седан Taycan вече е прекарал там 1500 часа по време на процеса на разработка.
Новият заден носач за велосипеди, проектиран от Porsche за този модел, също премина през строгата програма за тестване с груби пътни писти и тестове за динамика на шофиране. Той поставя нови критерии за управление, ергономичност, безопасност и стабилност при шофиране. Няколко електронни велосипеда могат да се транспортират по щедро разположените му широки релси.
Новият Porsche Taycan Cross Turismo разширява семейството на моделаTaycan, пуснат успешно на пазара като спортен седан в края на 2019 г. Новият Cross Turismo съчетава Porsche E-Performance с подобрена пригодност за всекидневна употреба и привлича клиентите с активен начин на живот. Taycan Cross Turismo ще излезе на пазара в Европа през лятото на 2021 га.
Porsche направи успешен старт в изцяло електрическата ера: повече от 20 000 спортни седана Taycan бяха доставени на клиентите през 2020 г. В момента Taycan представлява 70% от всички модели Porsche, продавани в Норвегия. В началото на ноември хилядният Taycan вече беше предаден на клиент там. Това означава, че продажбите на Porsche в Норвегия са се удвоили повече. Електрическият спортен автомобил също е получил повече от 50 международни награди - преди всичко на основните си пазари Германия, САЩ, Великобритания и Китай. Новото задвижване на задните колела Taycan също така държи рекорда на Гинес ™ за най-дългия дрифт с електрически автомоби: той карал нонстоп настрани точно 42,171 км.
Световната дигитална премиера на първия електрически автомобил Cross Utility Vehicle ще се състои на 4 март тази година.