Новият EV ще бъде „вечна класика“, ще се присъедини към предстоящите Renault 5 и MeganE
Renault потвърди, че ще възроди 4 за нов ретро-тематичен „вечен класически“ електрически автомобил, наречен 4ever, който ще се присъедини към предстоящите Renault 5 и MeganE като един от 10-те нови EV, които ще бъдат лансирани до 2025 г.
Шефът на компанията Лука де Мео потвърди дългогодишните планове за възраждане на Renault 4, който първоначално бе в производство от 1961 до 1994 г., по време на онлайн събитие „ElectroPop“, в което Renault разкри нови подробности за това как планира да направи до 90% от своите европейские продажби напълно електрически до 2030 г.
Въпреки че по време на събитието де Meo разкри малко подробности за 4ever, той е настроен да използва същата платформа за малки автомобили CMF-BEV като 5 и вероятно ще бъде с подобен размер. Както беше съобщено по-рано, докато 5 е замислен като спортен хечбекк, 4ever вероятно ще приеме формата на компактен кросоувър. Както при 5, той ще включва това, което дизайнерският шеф Жил Видал нарича „ретро модерен“ стил.
Както 5, така и 4е ще се възползва от новата технология за батерии и електрически двигатели, разработена от Renault Group, която, според компанията, ще намали разходите за малки електромобили. Renault твърди, че технологията на платформата CMF-BEV ще й позволи да намали цената на 5 с 33% в сравнение със сходния размер на Renault Zoe.
Междувременно компанията потвърди, че марката Alpine ще пусне първия си EV през 2024 г.
Renault се фокусира върху новите технологии за батерии и двигатели
Целта на Renault Group да направи до 90% от продажбите си на електричество до 2030 г. ще изисква да произвежда около един милион електромобила до тази дата, използвайки както CMF-BEV, така и по-голямата платформа CMF-EV, която стои в основата на MeganeE и свързания Nissan Ariya.
Renault Group ще съсредоточи производството на електрически превозни средства върху новия си център ElectriCity, който обхваща три завода в Северна Франция. Както Renault, така и MeganE ще се произвеждат там, вероятно заедно с 4ever. Renault също така е договорил партньорство с Envision AESC за изграждане на фабрика за батерии в Дуе, която ще отвори врати през 2024 г. с годишна мощност от 9 GWh и план за разширяване до 24 GWh до 2030 г.
В допълнение, Renault ще работи с френския стартъп Verkor, за да разработи нова високопроизводителна батерия за по-големи модели, която ще бъде произвеждане в отделен нов завод, който ще има капацитет 10 GWh и има потенциал да увеличи това до 20 GWh до 2030 г. .
Батериите, използвани в автомобилите на Renault, ще бъдат стандартизирани по отношение на никел, манган и кобалт (NMW), технология, която, твърди компанията , предлага най-конкурентната цена и до 20% по-голям обхват от другите аналози.
Renault вярва, че обновената технология на батериите ще й позволи да достигне разходи от 100 долара за кВтч до 2025 г., подобрявайки се до 80 долара за кВтч до 2030 г.