Над секунда ще бъде пасивът на Red Bull в Баку заради дългата права
Renault направи сериозна крачка напред в развитието на своята задвижваща система, което даде възможност на Даниел Рикардо да се бори за победата в Монако и да бъде заедно с Макс Верстапен в челните позиции на Гран при на Канада, където именно двигателите са определящи за крайния резултат. Въпреки това съветникът на австрийския тим Хелмут Марко е песимист за предстоящата Гран при на Европа заради дългата 2,2 километра старт-финална права
"Екстремно дългата старт-финална права не ни помага", коментира Марко за британското издание Autosport. "Симулациите ни сочат, че губим 1,2 секунди на обиколка само там. Това няма как да бъде наваксано в завоите, въпреки че имаме изумителен автомобил."
Според Марко проблемите на Red Bull в Канада са били следствие на ниските температури. "Заради тях гумите не достигаха оптималния работен режим", обяснява съветникът на Red Bull.
Виртуалният автомобил за сигурност е провалил състезанието на Рикардо, а не това, че Макс Верстапен не се съобрази с инструкциите от питуола и не го пропусна пред себе си в началото, категоричен е Марко, като не пропуска да отбележи блестящото представяне на младия холандец в битката за четвъртото място. "Защитата му в борбата с Розберг бе кулминацията на състезанието. Нямаше как да се справи по-добре", завършва Марко.