В екстериора на купето можем да видим асоциации с Aston Martin DB9 и Alfa Romeo 8C
Швейцарската компания Piech Automotive (правилното изписване на марката е Piëch, с името на своя основател) ще представи електрически спортен автомобил Mark Zero в Женева през март. Някои наблюдатели набързо обявиха купето за модерен наследник на Porsche 911, въпреки че това не е много коректно. Но такава гледна точка има право на живот, защото основателят на Piech Automotive - Антон Пих, е правнук на легендарния инженер Фердинанд Порше, създател на компанията Porsche и автор на също толкова легендарния Volkswagen Käfer / Beetle.
Независимо от сравнението с популярния 911, в екстериора на купето на Пих можем да видим асоциации с Aston Martin DB9 и спортния автомобил Alfa Romeo 8C.
Основателите на Piech Automotive – Реа Старк Райчич (вляво) и Антон Пих - с електрическия Mark Zero.
Разказвайки за Антон Пих, пресата по-често се фокусира върху друг факт: той е син на бившия шеф на концерна Volkswagen Фердинанд Пих (внук на Фердинанд Порше), който изигра огромна роля в развитието на съвременната автомобилна индустрия, който изведе Audi до премиум сегмента и изгради концерна Volkswagen, какъвто го познаваме сега. Антон обаче няма намерение да направи компанията си част от империята Volkswagen. Той само казва, че компанията ще произвежда автомобили с "немски производствени традиции", каквото и да означава това. Вероятно се подразбира сериозна конструкция и дизайн, прецизност и изработка.
Плановете на компанията Piech включват производство на собствени модели, в допълнение към купето Mark Zero (тук са показани само дизайнерски скици): различни спортни автомобили, седани и кросоувър.
Според запознати задвижващите батерии са разположени в централния тунел и в близост до задния мост. Позицията на водача и пътника ще бъде сравнително ниска, както при суперавтомобилите или Gran Turismo. Теглото на автомобила няма да надвишава 1,8 т. След еднократно зареждане автономният пробег ще бъде 500 км по цикъла WLTP. По предварителни данни моделът ще има двойно предаване, а мощността на електродвигателите достига 610 к.с. Авторите на Mark Zero твърдят, че за него е разработена модулна платформа, която на теория предполага не само електрическо задвижване, но и стандартен двигател с вътрешно горене, хибридна система или водородни горивни клетки. Освен това, Piech Automotive се надява да продаде своята платформа на други малки производители.