Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Представиха BMW i Vision Future Interaction на CES 2016

06.01.2016 15:05

Откритият модел i8 Concept Spyder разкрива футуристичен кокпит

На основата на BMW i8 Concept Spyder, BMW представи на изложението CES в Лас Вегас визията за автономно шофиране и дигитални мрежи.

21- инчов панорамен дисплей в BMW i Vision Future Interaction

Типично за BMW е разположението на обслужващите уреди за управление спрямо водача, както дори и при ръчно шофиране BMW кара пътниците да се чувстват възможно най-комфортно. Между другото, цветният дисплей с висока резолюция постоянно представя моментното състояние на обстановката и интерактивното взаимодействие между водача и автомобила е възможно най-интуитивно.

Като основен елемент за управление баварската компания вгражда в BMW i Vision Future Interaction не само Head-up дисплей, но също така и един комбиниран инструментариум с 3-D дисплей и 21-инчов панорамен дисплей, който се простира почти по цялата широчина на автомобила.

Както обикновено водачът получава цялата информация за скоростта, ограничения на скоростта или указания по маршрута на Head-Up дисплея. В 3-D кокпита се виждат скоростта, пробегът и разходът, но също и информация относно движещите се отпред и насреща превозни средства, които все още не са в полезрението на водача. С това BMW иска да информира шофьора възможно най-рано за ситуацията по пътя, за да може да поеме управлението от автоматичния режим възможно най-бързо, най-малко в рамките от 5 до 7 секунди.

Връхната точка на CES студията е все пак панорамният дисплей. Въпреки своите внушителни размери – 21- инчов екран, широчина 40 см и височина 11 см той се вписва в познатото табло от i8. Още при качване се виждат елементи от облика на BMW или BMW-App. В зависимост от избрания режим на шофиране водачът може да избира между видео или само аудио разговори. Разбира се, студията по всяко време има неограничен достъп до интернет, както и мейл достъп и други приложения.

AirTouch-управление посредством жестове

Като специална иновация при управление на същността BMW е имплантирал в големия екран новата AirTouch система. Тя позволява да се управлява посредством жестове,  без да се налага да се докосва дисплеят. Сензорите в арматурното табло реагират на движенията на ръцете. Има и още една възможност, AirTouch ключ на волана и съответно за пътника до водача на страничните прагове. С него могат да бъдат избирани програми или да се променят настройките. Пътникът може с една ръка да жестикулира и едновременно с това да разглежда менюто, което, между другото, има визия на плочки и допълнително предлага стъпки за управление, за намаляване на разсейването. Освен всичко това BMW i Vision Future Interaction разполага с чувствителни на докосване повърхности по централната конзола, те са скрити под кожата, но реагират на почукване, докосване и поглаждане.

Pure-Drive: шофиране без асистент


При ръчен режим на шофиране на панорамния дисплей се показва само най-важната информация, за да се минимизира разсейването на шофьора. Това е придружено с намаляване на обслужващите елементи. BMW i Vision Future Interaction разполага с  превключвател на режима на шофиране отляво на волана. С него водачът управлява различните режими. В програмата  Pure Drive системите за подпомагане са пасивни и не се намесват в процеса на управление, водачът получава само предупреждения. Когато  режимът Assist е активен, автомобилът е изцяло в мрежата. Може да се каже, че системата изчислява в реално време най-добрия маршрут и го отразява в навигационната система. Ако например съществува опасност от удар отзад или има препятствие на пътя, тогава се задейства аварийната спирачка.

При режим Auto Mode автомобилът изцяло преминава на автоматично управление: Той автоматично се управлява, спира и ускорява. В този случай кокпитът е осветен в синьо, воланът се прибира и седалките мутират в шезлонги – при появата на червена светлина, водачът трябва отново да поеме управлението.

Коментари
comments powered by Disqus