Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Представиха суперавтомобила GMA T.50

05.08.2020 12:50

Общо 100 бройки ще бъдат направени на цена 2,36 млн. лири стерлинги без данъци

Дежа вю. Познати линии на каросерията, странични прозорци с малки плъзгащи се секции, триместен салон и мъж с мустаци до ... Това е известният Гордън Мъри (или Мъри - както казват британците), бащата на легендарния суперавтомобил McLaren F1, който току-що си спомнихме. Една конкретна причина да се върнем към миналото - премиерата на суперавтомобила Gordon Murray Automotive T.50. Може би най-големият спортен автомобил е пред нас, който ще засенчи останалите си аналози с добавки супер- и хипер-. Това е детето на много ентусиазиран човек. Както при McLaren F1, професор Мъри отговаря не само за инженерните и шофьорските навици, но и за интериорния дизайн.

Именно интериорът прави най-силно впечатление. Невероятно внимание към детайла. Вижте колко идзискано са направени кръговите превключватели отстрани на арматурното табло , скоростния лост и клъстера с бутони около него. А педалите от титанова сплав, които приличат на чаши за вино. Подобно на почти преди 30 години, седалката на водача е инсталирана в центъра на кабината, чиято доминираща роля е подчертана от цветния ярък цвят на фона на пътническите седалки. И британците не забравиха за комфорта. Плъзгащите се врати улесняват влизането и излизането, а списъкът на оборудването включва мултимедия с Apple CarPlay, Android Auto и Bluetooth поддръжка, както и 700-ватова аудио система Arcam с 10 високоговорителя.

Според Мъри той е работил с дизайна на новия автомобил по същите модели, както в случая с McLaren F1. Задачата беше да се създаде външен вид, който ще бъде актуален след 10 години. Следователно, T.50 изглежда лаконичен и каросерията му е освободена от разсейване на въздухозаборници и други слотове.

Дължината на модела е 4352 мм, широчината и височината са 1850 и 1164 мм, а междуосието е 2700 мм. Пътният просвет отпред и отзад не надвишава съответно 120 и 140 мм. Обемът на багажното отделение и контейнерите за малки неща е 228 или 288 литра с трима или двама души в кабината.

Но при създаването на наследник на McLarenМъри все още се фокусира върху скоростта. Следователно, собственото тегло на купето GMA T.50 със средно разположени двигател не надвишава 986 кг. Това е със 150 кг по-малко от F1 и с около една трета по-лек от средния модерен суперавтомобил . Композитните външни панели и монококът от въглеродни влакна тежат по-малко от 150 кг. Седалките са изработени от същия материал. Теглото на седалката на водача е седем килограма, а на двама пътници са по-малко от три. Дори педалният комплект е с 300 г по-лек от McLaren. За да спестят тегло, те използват предно стъкло, което е с 28% по-тънко от обикновено и дори леки крепежни елементи.

Положението на централната седалка, воланът от въглеродни влакна и педалите ще бъдат коригирани за всеки клиент. Няма странични огледала и те са заменени от камери и два дисплея при A-колоните. В кабината липсват и сензорни екрани, а леката мултимедийна система тежи едва 3,9 кг. Естествена кожа и тапицерия Alcantara са основно оборудване.

T.50 има специален двигател - уникална разработка от Cosworth. Британците го наричат най-оборотен ( до 12 100 об/мин), Отзивчив и лек атмосферен V12 с най-висока плътност на мощността. Агрегатът със система за смазване със сух картер и работен обем от 3994 куб. см. Генерира 663 к.с. (166 на литър) и 467 N • m. Захранването към задния мост става чрез шестстепенна механична скоростна кутия Xtrac, която подобно на мотора е закрепена директно към шасито. Вярно е, че динамичните характеристики все още не са докладвани.

Ковани алуминиеви джанти (7,8 кг отпред и 9,1 кг отзад) са, закрепени с централна гайка. Специално разработени гуми Michelin Pilot Sport 4S - 235/35 R19 отпред и 295/30 R20 отзад. Спирачки - карбокерамика с шест- и четири-бутални апарати на предния и задния мост. Диаметрите на ротора са съответно 370 и 340 мм.

Окачването на суперавтомобила е класическо. Два носача са сглобени по схемата push rod со със стоманени пружини и алуминиеви пасивни амортисьори. В шасито няма електрически или хидравлични компоненти, които да спестят тегло. Само воланът има електроусилвател , но работи само при скорост на паркиране. Общо 100 автомобила ще бъдат направени на цена 2,36 милиона лири стерлинги без данъци, а производството ще започне през януари 2022 г. Обслужването на клиенти ще бъде изключително. Всеки автомобил ще бъде направен за конкретен клиент, който ще може да разговаря с Гордън Мъри и да наблюдава процеса на изграждане на собствения си автомобил.

Коментари
comments powered by Disqus