Новото поколение се очаква на българския пазар през първата половина на 2023 година
Volkswagen Лекотоварни автомобили представя новия Amarok. Универсалният модел за движение по асфалтираните пътища и извън тях е замислен и проектиран от специалистите на марката в Германия и Австралия и се произвежда в Южна Африка. Първокласният пикап е предназначен за потребителите на пазарите в Австралия и Нова Зеландия, много страни в Африка, Близкия изток и Европа. Оборудването на новия модел включва над 20 нови асистиращи системи, мобилни онлайн услуги и модерна гама от високоефективни двигатели с висок въртящ момент. Предлагат се две технологии за двойно предаване, богата палитра от допълнителни аксесоари и дизайн, отразяващ ярко марковата ДНК на Volkswagen, които превръщат новия Amarok един от най-универсалните и добре балансирани като качества пикапи в световен мащаб. Премиерата на премиум пикапа на първите пазари се очаква от края на годината. В България Amarok ще пристигне през първата половина на 2023 година.
Volkswagen Лекотоварни автомобили (VWN) реализира над 830 000 продажби на първото поколение на модела Amarok на пазарите в Европа, Австралия, Нова Зеландия, Африка, Северна Азия, Южна и Централна Америка. Сега на сцената излиза втората генерация на успешния модел, при която всичко е ново, но емблематичният дизайн на марката Volkswagen дава ясен знак, че Amarok остава верен на себе си. Пикапът е станал по-мощен, по-харизматичен, по-атлетичен и по-голям. „При новото поколение променихме значително първоначалния дизайн на Amarok. Сега той определено е по-изразителен и излъчва значително повече увереност“, подчертава главният дизайнер на Volkswagen Лекотоварни автомобили Алберт Кирцингер,. Категорична заявка в тази насока само по себе си е и различното оформление на предната част на новия пикап, който ще отбележи своята пазарна премиера в нивата на оборудване „Amarok“, „Life“ и „Style“, както и в топверсиите „PanAmerica“ (в офроуд стилистика) и „Aventura“ (в луксозно изпълнение).
Новият Amarok ще дебютира на световния пазар с два основни варианта за каросерия - двойна кабина с четири врати (DoubleCab) и единична кабина с две врати (SingleCab), като особено впечатляващ детайл в силуета на двете версии са вече емблематичните за Amarok полукръгли арки на калниците, чиито ярко изпъкнали форми са съчетани хармонично с до 21-цоловите алуминиеви джанти и са защитени с панели от здрав и издръжлив полимер.
Голямото междуосие допринася за перфектните пропорции и подобрява оffroad качествата на новия Amarok
С общата си дължина от 5 350 милиметра, новият Amarok е с 96 милиметра по-дълъг от своя предшественик, а междуосието му от 3270 милиметра бележи увеличение от 173 милиметра. По този начин се осигуряват предпоставки за повече вътрешно пространство, което се усеща особено добре на втория ред седалки на версията с двойна кабина. Тези данни показват, че ръстът при междуосието е много по-значителен от този при общата дължина, което естествено води до скъсяване на предния и задния надвес на каросерията. В резултат на това новото поколение се отличава със значително по-динамични пропорции и предлага подобрена проходимост, благодарение на оптимизирания ъгъл на предния надвес. Възможностите за движение в пресечен терен на новия Amarok, чието стандартно оборудване на много пазари ще включва система за двойно предаване, са разширени и чрез значителното увеличение на дълбочината на водната преграда, която пикапът може да преодолее при пресичане на различни водоеми. Вместо досегашните 500 милиметра, второто поколение може спокойно да преминава през водни препятствия с дълбочина до 800 милиметра.
Висококачествен интериор от Volkswagen подготвен да посрещне всякакви професионални задачи
Екипът от дизайнери на Volkswagen Лекотоварни автомобили е създал вътрешно пространство с ясни и интуитивни устройства за управление на функциите и цифрови показания на екраните с висока разделителна способност за постигане на високо качество и функционалност. Цифровият блок на контролните уреди пред водача използва екран с диагонал 8,0 инча („Digital Cockpit“, от ниво „Style“ напълно цифров с диагонал 12,0 инча) и модерен сензорен екран във вид на таблет (с диагонал 10,0 инча, от ниво „Style“ с 12,0 инча в стандартното оборудване) за инфотейнмънт системата. При новия Amarok специалистите на Volkswagen Лекотоварни автомобили са използвали комбинация от цифрови решения и ергономично разположени бутони и регулатори с въртене и натискане, която гарантира максимално интуитивно управление на съответните функции. Така например, силата на звука на инфотейнмънт системата и настройките на двойното предаване се управляват именно брез класически лостове и бутони. В зависимост от нивото на оборудване, тези изключително здрави и качествено изпълнени елементи се предлагат с алуминиеви детайли.
Част от висококачествената атмосфера в интериора са и редица други елементи от оборудването като озвучителната система Harman-Kardon която е създадена специално за Amarok и се предлага стандартно при Amarok PanAmericana и Amarok Aventura, и допълнително при другите нива на оборудване. Част от стандартното оборудване на версиите Amarok PanAmericana и Amarok Aventura е и облицовката в стил кожа с елегантни контрастни шевове на арматурното табло. Новите седалки също отговарят на по-престижното позициониране на новото поколение - водачът на Amarok и неговият спътник отпред са настанени на ергономични седалки с множество електрически настройки при по-високите нива на оборудване. Задният ред при версията с двойна кабина DoubleCab на свой ред предлага достатъчно пространство, свобода и комфорт за удобно пътуване на трима възрастни. Седалките при ниво „Style“ използват включени в стандартното оборудване тапицерии ArtVelours; а при Amarok PanAmericana и Amarok Aventura дизайнерите на Volkswagen Лекотоварни автомобили са заложили на тапицерии от висококачествена кожа.
Cargo-Box с голям товарен обем и полезен товар до 1,16 тона
Забележителен простор предлага и така нареченият Cargo-Box - товарното пространство на пикапа зад кабината DoubleCab или SingleCab. Също както и при предходното поколение, разстоянието между корпусите на калниците в товарния отсек предлага достатъчно място за напречно разполагане на европалет, а версията SingleCab може да побере дори два странично натоварени палета. Товарното отделение разполага с халки за надеждно закрепване на товара, всяка от които може да издържи до 500 килограма. За да отговори на тези впечатляващи товарни възможности, максималният полезен товар на новия модел е увеличен от досегашния един тон на 1,16 тона. Съдържанието на Cargo-Box може да бъде подсигурено с ролетно покривало с електрически механизъм, който дава възможност за отваряне и затваряне както от самото товарно отделение, така и чрез бутон в кабината или дистанционно с помощта на ключа на автомобила.
Нова гама от допълнителни принадлежности и аксесоари за най-взискателните вкусове
Много интересна възможност за пътешествениците е и способността за статично натоварване на покрива до 350 килограма – това е напълно достатъчно за използване на четириместната палатка, която ще се предлага като допълнителен аксесоар при новото поколение на Amarok. Освен нея, гамата от допълнителни принадлежности със заводски монтаж ще включва алуминиеви джанти с размер до 21 цола, гуми All Terrain (до 18 цола) и голямо разнообразие от тегличи и аксесоари за теглене на различни прикачни товари. Отделно от това, за товарното отделение Cargo-Box ще се предлага гама от специални принадлежности като стойка за велосипеди, мултифункционална багажна система, версия на ролетното покривало с ръчно отваряне и затваряне и голямо разнообразие от изпълнения на ролбара с различен дизайн. За товарното отделение отново ще се предлага и хардтоп, с чиято помощ пикапът може да се трансформира в SUV с внушителен товарен капацитет. Възможностите за движение извън пътя могат да бъдат допълнително разширени с добавяне на преден ролбар, защитни панели на дъното на каросерията, усилени халки за теглене и монтиран от външната страна на предната лява колона на покрива шнорхел, през който достъпът на свеж въздух за двигателя при преминаване през дълбоки водни препятствия значително се подобрява.
Пет турбодвигателя с индивидуални настройки за различните пазари по целия свят
За новия Amarok са разработени четири турбодизелови (TDI) и един бензинов турбодвигател (TSI), като и петте модерни агрегата се отличават със своята ефективност и висок въртящ момент. На африканските пазари например ще се предлага базовият 2,0-литров четирицилиндров TDI с максимална мощност 110 кВт (150 к.с.). Следващото по мощност предложение на много пазари по света ще бъде 2,0-литровият четирицилиндров TDI със 125 кВт (170 к.с.), а на третото ниво при TDI агрегатите, гамата на новия Amarok ще предложи четирицилиндров битурбо двигател с работен обем 2,0 литра, който в зависимост от пазара ще развива максимална мощност от 150 кВт (204 к.с.) или 154 кВт (209 к.с.). Новата върхова дизелова версия ще се задвижва от 3,0-литров V6 двигател TDI при който мощността в зависимост от пазара ще възлезе на 177 кВт (241 к.с.) или на 184 кВт (250 к.с.). За пазарите, на които бензиновите агрегати се ползват с традиционно силно търсене, в гамата е включен специално разработен 2,3-литров бензинов турбодвигател с максимална мощност 222 кВт (302 к.с.).
Нова 10-степенна автоматична трансмисия и две системи за двойно предаване 4MOTION
Всички версии на Amarok с мощност от 154 кВт нагоре ще дебютират на пазара с включена в стандартното оборудване нова, 10-степенна автоматична предавателна кутия с електронна (by wire) смяна на предавките E-Shifter. Модерната автоматична трансмисия, която идва да замени предишната 8-степенна предавателна кутия, ще се предлага като допълнително оборудване и при варианта с мощност 150 кВт. Освен нея, гамата от трансмисии на новото поколение Amarok ще включва 6-степенна автоматична предавателна кутия, както и ръчни 6- и 5-степенни предавателни механизми при различните двигатели.
На много пазари новият Amarok ще се предлага с включена в стандартното оборудване система за двойно предаване (4MOTION). В зависимост от региона и версията на двигателя, на разположение на клиентите на модела ще бъдат две различни системи 4MOTION – първата с възможност за включване на двойното предаване в зависимост от ситуацията, а втората с постоянно задвижване на четирите колела. Тези съвременни технологии задвижване гарантират, че новият Amarok може да се справи с всякакви терени и в зависимост от версията на двигателя може да тегли прикачни товари с тегло до 3,5 тона.
Над 20 нови асистиращи системи за перфектен комфорт
Водачът на новото поколение Amarok ще разполага с възможност за избор на до шест различни профила на шофиране (Drive Modе), които повишават комфорта и безопасността в множество различни ситуации – например при движение по пътища с хлъзгава настилка или при преодоляване на трудни участъци в пресечен терен. Допълнително удобство осигурява и разнообразната гама от асистиращи системи. Над 20 от тях, като например адаптивният темпомат с автоматично поддържане на дистанцията "ACC+" (включва ограниченията на скоростта върху регистрираните от фронталната камера пътни знаци в работата на темпомата) и матричната LED система на предните светлини IQ.LIGHT са нови за Amarok и превръщат новия модел на Volkswagen в един от най-комфортните пикапи на световния пазар.