Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Представяме новата Dacia Spring Electric

16.10.2020 11:22

Румънската марка създаде универсален и практичен градски автомобил

Нова р-EV-олюция

Dacia промени коренно автомобилния сектор със своя икономически модел и автомобили. Logan демократизира новия автомобил от 2004 г., Duster разтърси SUV сегмента, а Sandero е най-продаваният автомобил на европейския пазар на частни клиенти и наскоро беше обновен, за да предефинира значимия съвременен автомобил.

Сега Dacia пише нова глава в своята история с представянето на първия си напълно електрически модел. Новост на пазара на електрически градски автомобили, обявена през март 2020 г. с премиерата на демонстрационния автомобил Dacia Spring Electric.

Dacia Spring Electric ще се предлага в стандартната си версия, както и две нови версии за нови мобилности: версия, адаптирана за споделена електрическа градска мобилност, и лекотоварен автомобил за куриерски доставки без вредни емисии.

Spring е революция: като най-евтиният електрически градски автомобил на пазара, той прави електрическата мобилност още по-достъпна. Със своя агресивен SUV екстериор, той се гордее с безпрецедентен простор, семпъл и надежден електрически двигател и оптимален пробег. Това е универсален и практичен градски автомобил.

Електрическата мобилност постепенно става част от нашето ежедневие. Като пионери в електрическата мобилност, Groupe Renault и Алиансът имат десет години уникален опит в областта. В Европа един на всеки пет електрически автомобили се произвежда от Groupe Renault. Повече от 30 000 служители са обучени в спецификата на електрическата мобилност.

Dacia адаптира електрическата мобилност към своята философия да предлага съвременен автомобил, който отговаря на съществените нужди: Spring е малък, просторен, здрав електрически автомобил, предлаган на ненадмината цена.

Dacia Spring Electric ще бъде лансирана през пролетта на 2021 г. с опростена гама и търговско предложение: батерия, включена в цената и две нива на оборудване.

SUV външен вид

Неговият агресивен дизайн включва атрибути от света на SUV автомобилите, като по-широки арки на колелата, покривни греди, подсилена предна решетка, задна защитна кора и висок пътен просвет (150 мм не натоварен). С широките си рамене и издут преден капак, Spring може да се похвали със здрав външен вид, докато силуетът й предполага щедро вътрешно пространство. И въпреки всички очаквания, Spring Electric е истински градски автомобил със скромни размери: само 3,73 м дължина, 1,62 м широчина (без страничните огледала) и 1,51 м височина. 

Пробег, на който може да се разчита 

Лекият и компактен Spring Electric има пробег от 225 км по цикъл WLTP и 295 км по цикъл WLTP City (цикъл на одобрение, който включва само градската част от цикъла на одобрение), гарантиращ голяма гъвкавост на използване както в градски, така и в крайградски райони.

В Европа средният дневен пробег в сегмента на градските автомобили (A) е 31 км. На база тази статистика Spring ще се нуждае от само едно зареждане на батерията седмично.

Пробегът може да бъде подобрен с почти 10% чрез натискане на бутона ECO на арматурното табло благодарение на ограничение на мощността от 23 кВ (вместо 33 кВ) и ограничение на максимална скорост до 100 км/ч.

Безопасност на борда 

Spring Electric има много системи за безопасност като стандартно оборудване: ограничител на скоростта, ABS, ESP, система за електронно разпределение на спирачната сила, шест въздушни възглавници, спешно повикване (бутон SOS), автоматично активиране на фаровете и активен спирачен асистент. Активна от 7 до 170 км/ч, тази система разпознава, чрез предния радар, разстоянието до автомобила отпред (неподвижен или движещ се). Ако бъде установен риск от сблъсък, системата предупреждава водача визуално и звуково, преди да усили работата на спирачната система, ако водачът спира, но рискът все още е налице, или автоматично задейства спирачките или ги задейства по-силно, ако водачът не спира или не спира достатъчно.

Ефективност на пътя 

Spring Electric е икономически и енергийно ефективен с общи разходи за собственост (TCO) по-ниски от тези на сравним автомобил с двигател с вътрешно горене. Моделът дори предлага най-ниския TCO на пазара (електрически автомобили и автомобили с двигател с вътрешно горене).

TCO е индекс на общите разходи за притежание на автомобил и се използва главно от професионалисти, особено флийт мениджъри, за да оптимизират своите разходи.

Версия , адаптирана за споделена мобилност 

В Европа средното използване на автомобил от услуги за споделена мобилност  е 40 минути на разстояние от 8 километра. Dacia Spring е напълно подходяща за подобно приложение, тъй като е напълно електрическа, лесна за използване, надеждна и здрава. Цената на автомобила също означава, че той е в съответствие с икономическия модел на услугите за споделена мобилност и нуждите на клиента.

Въз основа на експертизата, придобита от ZITY, услугата за споделена мобилност, управлявана от Groupe Renault и Ferrovial в Мадрид и Париж, Dacia разработи специфична версия на Spring за пазара на услуги за споделена мобилност. Моделът е оборудван така, че да приспособи технология на оператори, позволяваща геолокация и дистанционен достъп до автомобила (чрез смартфон).

Предлагана се в бяло и светлосиво, тази версия ще се предлага с черни седалки (от издръжлива, устойчива на петна изкуствена кожа), прагове на предните врати и багажника, предни и задни стелки, черни дръжки и странични огледала за по-голяма издръжливост и 14-инчови Flexwheel джанти с тасове. В купето водачът ще има достъп до оператора на споделена мобилност чрез екрана на автомобила, благодарение на репликацията на смартфон (Apple Car Play и Android Auto). Водачът ще има достъп и до помощни системи за навигация и паркиране (задна камера и задни радари).

Лекотоварна версия 

Проектирана за търговци, Spring Electric Cargo разполага с багажник, който включва и пространството, запазено за задната седалка при стандартната версия, пластмасова облицовка на пода и на вътрешните арки на колелата, четири халки за закачане и преграда от телена мрежа, разделяща предните пътници от товарния отсек. Товарната дължина на тази специална версия е 1033 мм, с обем от 800 литра и полезен товар от 325 кг.

Налична в бяло, Spring Electric Cargo се предлага със стандартно оборудване, включващо ръчен климатик, радио (с Bluetooth, USB изход и зона за държач за смартфон), текстилна тапицерия, черни дръжки и странични огледала и 14-инчови стоманени джанти с тасове. От съображения за оптимизиране на теглото тази версия няма резервна гума.

Габарити 

Дължина: 3734 мм

Широчина: 1622 мм (1 770 мм със страничните огледала)

Височина: 15116 мм

Междуосие: 2423 мм

Просвет: 150 мм

Двигател

Двигател: електрически 33 кВ (44 к.с.)

Батерия: 26,8 кВч

Зареждане: AC до 6,6 кВ / DC до 30 кВ

Пробег: 225 км (WLTP) / 295 км (WLTP City)

Максимална скорост: 125 км/ч

 

 

Коментари
comments powered by Disqus