Volkswagen отново предлага отделен вариант на Golf Variant със система за двойно предаване
Volkswagen прави съществено допълнение към моделната гама на осмото поколение Golf. След дебюта на класическия хечбек, тя се разширява и с още една популярма версия на каросерията - изцяло новият Golf Variant. Първообразът на новото поколение Variant излиза на пазара за първи път през 1992 година в гамата на третото поколение на Golf и бързо добива популярност със своето обширно, практично и гъвкаво вътрешно пространство. Към момента общото число на продажбите на версията Variant в световен мащаб вече надхвърля три милиона автомобила. Сега Volkswagen представя новата генерация на Golf Variant, който внася нов динамичен стил в сегмента на компактните комби модели. Дизайнът на новия Golf Variant се отличава с нова, максимално аеродинамична линия, характерно оформление на предната част и мощни форми в стил Shooting Brake в областта на задните калници. Въпреки новите, ярко изразени спортни нотки в характера, моделът на Volkswagen си остава пълноценен и многофункционален автомобил, предлагащ изобилие от вътрешно пространство – с обем от над 1642 литра в багажното отделение и значително увеличен простор за краката на пътниците, новият Golf Variant предлага още по-голяма гъвкавост, функционалност и комфорт от своя предшественик.
Пазарна премиера с три икономични двигателя. Благодарение на новите двигатели и аеродинамичния дизайн на каросерията, динамичните характеристики и разходът на гориво при новия модел също са подобрени. Гамата от двигатели, съпътстваща пазарната премиера на новия Golf Variant включва първата за модела версия eTSI с mild хибридна система за задвижване и 48 V (81кВт/110 к.с.), както и два турбодизелови двигателя TDI с функция Twin dosing за двойно дозиране на добавката AdBlue и два SCR катализатора (85 кВт/115 к.с. и 110 кВт/150 к.с.). Всички двигатели съчетават мощност, икономичност и изпълняват изискванията на най-новия стандарт за емисии Euro 6d-ISC-FCM. Скоро гамата на Variant ще бъде разширена и с три бензинови двигателя с 66 кВт (90 к.с.)1, 96 кВт (130 к.с.)1 и 110 кВт (150 к.с.)1. Гамата от mild хибриди също ще бъде допълнена от два eTSI варианта с 96 кВт1 и 110 кВт1. Очаква се и TDI версия със 147 кВт (200 к.с.)1, която ще бъде най-мощният дизелов вариант за новия Golf Alltrack.
Първият TSI двигател с мощност 81 кВт2. Бензиновата версия с максимален въртящ момент 200 Нм използва mild хибридна схема с напрежение 48 V със стандартна 7-степенна DSG трансмисия с два съединителя. При възможност хибридното задвижване на Golf Variant изключва бензиновия турбодвигател eTSI и позволява безшумно и енергийно ефективно движение с нулеви локални емисии. Благодарение на това, комбинираният разход на гориво на Golf Variant 1.0 eTSI се движи в рамките на едва 4,5 до 4,3 л/100 км – забележително постижение за просторен петместен автомобил, който при необходимост може да развие скорост от 200 км/ч да се справи с лекота с необходимия за ваканцията на семейство с три деца багаж.
Първите TDI двигатели с мощност 85 кВт3 и 110 кВт4. Новите турбодизелови двигатели TDI бележат сериозен технологичен скок напред. Те използват система за контрол на емисиите с два SCR катализатора и функция Twin dosing за двойно дозиране на добавката AdBlue, която ефективно превръща отделените азотни окиси в напълно безвредни вода и азот. Комбинираният разход на гориво при версията Golf Variant 2.0 TDI 85 кВт (115 к.с., 300 Нм) с 6-степенна механична предавателна кутия е едва 4,0 до 3,9 л/100 км, а при версията с максимална мощност 110 кВт (150 к.с., 360 Нм) и 7-степенна DSG трансмисия с два съединителя същият показател варира между 4,1 и 4,0 л/100 км.
До 1220 километра пробег с едно зареждане. В сравнение с TDI двигателите с аналогична мощност при предходното поколение разходът на гориво при новите агрегати бележи спад с до 0,4 л/100 км. В гамата на предишния Golf Variant липсваше mild хибриден eTSI с DSG, а разходът при сравнимия по отношение на динамичните показатели вариант с механична предавателна кутия е с 0,5 л/100 км по-висок от този при новия eTSi. Спиранията за зареждане с гориво ще бъдат рядкост и при трите двигателя - в зависимост от версията, новият Golf Variant може да измине теоретичен пробег до 1220 километра.
Нова епоха във вътрешния дизайн. Единственото непроменено нещо в интериора е перфектната ергономия на дизайна. При новия модел функциите на конвенционалните бутони и традиционните аналогови дисплеи са поети от модерни сензорни панели, чувствителни на докосване плъзгачи и сензорни екрани с цифрови показания с висока разделителна способност. Опционалният head-up дисплей прожектира най-важната за водача информация в непосредственото му зрително му поле върху челното стъкло, а изцяло новият цифров интерфейс буквално катапултира Golf Variant в бъдещето.
Интерактивни асистиращи системи. Новите асистиращи системи се отличават със своето прогресивно действие. Travel Assist подкрепя активно водача, давайки възможност за асистирано шофиране със скорост до 210 км/ч и така повишава значително комфорта при дълги пътувания. Нова система за автоматично спиране при опасност от сблъсък с насрещно движещо се превозно средство при завиване на кръстовище и новата система за предупреждение за опасности по маршрута Car2X също дават съществен принос за повишаване на безопасността. За първи път в предните светлини на Golf Variant се използва и новата матрична IQ.LIGHT LED система, която буквално превръща нощта в ден.
Емблематични гени в дизайна. Новият външен дизайн на модела има подчертано харизматично излъчване с ясно изразени линии и светлинни LED технологии, създаващи визуална връзка с цифровия свят на бъдещето. Golf хечбек и новият Golf Variant споделят емблематичните за осмото поколение форми и линии в оформлението на предната част до нивото на средните странични колони. Оттам-нататък Variant демонстрира типичната си уникалност – благодарение на подчертаната зона на „раменете” в горната част на задните калници, издължената линия покрива над нея, която се изкачва леко нагоре преди да се спусне към задната част, както и с напомнящото спортните купета скосено задно стъкло, Golf Variant изглежда по-динамичен отвсякога. Ръстът по отношение общата дължина на каросерията също променя значително пропорциите и придава на Golf Variant по-издължена и визуално по-ниска осанка. При обща дължина от 4633 мм новото поколение на Variant вече предлага междуосие от 2686 мм (с 66 мм повече в сравнение с предходното поколение е по двата показателя). Широчината и височината на новия Golf Variant са съответно 1789 мм и 1455 мм (без релси за багжник на покрива). За сравнение, версията хечбек на Golf е с дължина 4284 мм и междуосие от 2619 мм.
Нова схема на нивата на оборудване. Специалистите на Volkswagen са променили из основи конфигурациата на нивата на оборудване на Golf Variant, в която над базовата версия Golf вече се нареждат нивата Life, Style и R-Line. Golf Alltrack ще дебютира на пазара като независим модел с включена в стандартното оборудване система за двойно предаване 4MOTION.
Разширено оборудване. Всички нива на оборудване са подобрени и разширени. Детайли като системата за поддържане на лентата Lane Assist, асистиращата система Front Assist с функция за подкрепа на водача при аварийно спиране City Emergency Braking System и разпознаване на пешеходци Pedestrian Monitoring, новата система за автоматично спиране при опасност от сблъсък с насрещно движещо се превозно средство при завиване на кръстовище, системата за предупреждение на водача Driver Alert System, електронната блокировка на диференциала XDS и системата за предупреждение за опасности по маршрута Car2X вече са част от стандартното оборудване. Всички нива на оборудване на новия Golf Variant ще включват също блока с контролни прибори зад волана Digital Cockpit Pro с изцяло цифрови показания, навигационната система Discover Media с 10-инчов сензорен екран, онлайн услугите и функциите We Connect и We Connect Plus, новия мултифункционален волан, автоматичната климатична инсталация Air Care Climatronic, функция за комфортно стартиране без ключ Keyless Start, Bluetooth интерфейса за мобилен телефон, комфортните седалки, както и предните и задни светлини с LED елементи и автоматично управление на фаровете.
Golf Alltrack – кросоувър модел, съчетаващ качествата на Variant и на SUV. Новият Golf Alltrack ще отбележи своята пазарна премиера паралелно с тази на Golf Variant. Поемайки ролята на своеобразен кросоувър между Golf Variant и SUV моделите, Alltrack ще предложи включена в стандартното оборудване система за постоянно двойно предаване 4MOTION, увеличен клиренс, характерен offroad външен дизайн със специфично оформление на броните и интериор с индивидуален стил. Новият Golf Alltrack може да осигури пълен комфорт на движение в лек офроуд терен, идеален избор е за теглене на ремаркета и каравани (до 2000 кг максимален прикачен товар със спирачки, 12% наклон) и е не по-малко впечатляващ израз на индивидуалния стил на живот на своя притежател. Новото поколение на Golf Alltrack, чиито първообраз бе представен за първи път през 2015 година, разполага и с всички нови технологични характеристики на новия Golf Variant.
___________________________________________________
1. Близък до серийното производство прототип
2. Golf Variant 2.0 TDI SCR 85 кВт (115 к.с.), разход на гориво (NEDC), л/100 км: градско 5.2–5.0 / извънградско 3.3–3.2 / средно 4.0–3.9; средни емисии на СО2, г/км: 106 - 102, клас на енергийна ефективност A–A+
3. Golf Variant 2.0 TDI SCR DSG 110 кВт (150 к.с.), разход на гориво (NEDC), л/100 км: градско 4.9– 4.7 / извънградско 3.7– 3.5 / средно 4.1–4.0; средни емисии на СО2, г/км: 108–104, клас на енергийна ефективност A+
4. Golf Variant 1.0 eTSI PPF DSG 81 кВт (110 к.с.), разход на гориво (NEDC), л/100 км: градско 5.2–5.1 / извънградско 4.0–3.8 / средно 4.5–4.3; средни емисии на СО2, г/км: 102–98, клас на енергийна ефективност A–A+