4,4-литровият V8 двигател с 635 к.с. превръща модела в най-мощния в историята на BMW M
Новото BMW M5 CS (среден разход на гориво: 11,3 – 11,1 л/100 км според NEDC; 11,3 – 10,9 л/100 км според WLTP, CO2 емисии (комбинирани): 258 – 253 г/км според NEDC, 257 – 248 г/км според WLTP) продължава традицията на особено спортните CS модели на BMW M GmbH. Лимитираният и ексклузивен специален модел предлага изключително изживяване при шофиране на четири пътника и комбинира изключителната мощност с ексклузивно и луксозно излъчване.
4,4-литровият V8 двигател с мощност 467 кВт/635 к.с. превръща BMW M5 CS в най-мощния автомобил в историята на BMW M. Серийни са 8-степенната трансмисия M Steptronic с Drivelogic и задвижването на четирите колела M xDrive, което предлага и настройка 2WD за чисто задно задвижване.
Последователното олекотяване на конструкцията позволява понижаване на теглото с около 70 килограма спрямо BMW M5 Competition (среден разход на гориво: 11,3 – 11,1 л/100 км според NEDC; 11,3 – 10,9 л/100 км според WLTP, CO2 емисии (комбинирани): 259 – 254 г/км според NEDC, 259 – 249 г/км според WLTP). Настроените по нов начин пружини на предната и задната ос и още по-финия контрол на амортисьорите адаптират по-ниското тегло на автомобила и по-високия потенциал на серийните Track гуми Pirelli P Zero Corsa с различен размер на предната и задната ос (275/35 R 20 отпред и 285/35 R 20 отзад).
BMW M5 CS ускорява от 0 до 100 км/ч за само 3,0 секунди, след 10,4 секунди вече достига 200 км/ч. Максималната скорост е 305 км/ч (ограничена).
На уникалното изживяване при шофиране на BMW M5 CS могат да се насладят до 4 човека, двама на М Карбон седалките тип „корито“ отпред и още двама на двете единични седалки отзад. Черната кожа Merino (отпред с фина структура) е с характерни контрастни повърхности и декоративни шевове в Mugello Red. Интегрираните подглавници – отпред с осветено лого на M5 – са украсени със силует на легендарния Нюрбургринг.
При M Alcantara воланът цитира класическите състезателни автомобили с маркировката на „12 часа“ в червена прозираща перфорация, лостчетата за превключване на предавките са изработени от карбон, декоративните бленди на спиците на волана са в черен хром.
Затвореното олекотено покритие на средната конзола замества обичайния среден подлакътник с капак. То е тапицирано с кожа Merino Black с двойни червени декоративни шевове. В червен цвят са и емблемите CS на арматурното табло и между двете задни седалки.
Рамката на BMW бъбрековидната решетка, както и баджовете BMW M5 CS на бъбрековидната решетка, М хрилете на предните калници и задния капак, а също и 20-инчовите М ковани джанти с Y-образни спици (отпред: 9,5 J x 20, отзад: 10,5 J x 20) също са в екстровертен златист бронз. На лайстните на праговете са монтирани осветени баджове M5 CS.
L-образните светлинни елементи на BMW Лазерните светлини, които при включени къси и дълги светлини, както и при Welcome Light светят в жълт вместо бял цвят като при моторните спортове и напомнят за успешните GT състезателни автомобили.
Предният капак, предният сплитер, корпусите на външните огледала, задния спойлер и задният дифузор на BMW M5 CS, както и M Power капакът на двигателя и шумозаглушителят на всмукателния колектор са изработени от армирана с въглеродни нишки пластмаса (CFRP), а отчасти и от видим карбон.
Серийни са M5 CS спортната изпускателна система от неръждаема стомана с четири пуристки накрайника и М Карбон керамичните спирачки, спирачните апарати са червени, по желание златисти.
Освен цветът Brands Hatch Grey metallic ексклузивно се предлагат матовите лакови покрития BMW Individual Frozen Brands Hatch Grey metallic и Frozen Deep Green metallic.
Въвеждането на пазара стартира през пролетта на 2021 година, цената за България е 349 000 лв. с вкл. ДДС.