Компанията от Инголщат ще визуализира високотехнологичния автомобил Landjet в Мюнхен
Audi разкрива дизайна на високотехнологичния електрически автомобил Project Artemis, който ще се появи през 2024 г. като нов флагман на компанията и ще го визуализира с концепцт на автомобилното изложение в Мюнхен през септември.
Grand Sphere, който ще бъде разкрит на 2 септември, ще бъде един от трите изложбени автомобила, които немската марка ще произвежда през следващата година, за да покаже своя подход към автомобилите, оборудвани със системи за автономно шофиране от четвърто ниво (позволяващи самоуправление без надзор в определени условия). Серийната версия ще наследи седана A8 като луксозен флагман на Audi. Той трябва да бъде разкрит през 2024 г., преди да влезе в продажба в началото на следващата година.
Шефът на дизайна на Audi Марк Лихте каза, че Grand Sphere ще бъде „много конкретен тийзър на проекта Artemis“, който ще покаже „нова революция в дизайна“ с акцент върху вътрешното пространство. Той подчерта: „Помолих нашите дизайнерски екипи не за тяхната визия за наследник на A8, а за нещо напълно ново.“
„Честно казано, мисля, че S-класата е много по-успешна от нашия A8, така че трябва да измислим нещо напълно ново, за да атакуваме S-класата. Това е резултатът. "
Дизайнът на Artemis EV е близо до завършване
Първоначално управляван като самостоятелен бизнес, но наскоро приет изцяло вътрешно, Project Artemis има за задача да разработи нови платформи и софтуер, за да подкрепи ново поколение напълно електрически, автономни модели Audi.
Те ще въведат следващата голяма технологична стъпка след най-новите Audi EV, като E-tron GT и Q4 E-tron.
Project Artemis е натоварен с разработването на GT запътуване на дълги разстояния, което би се възползвало от тези автономни системи, които първоначално ще бъдат достъпни само на ограничен брой пътища, инсталирани с необходимата инфраструктура.
Серийният автомобил Project Artemis, разработен под кодовото име Landjet, е замислен като наследник на A8 и ще служи като съперник на новата луксозна електрическа лимузина Mercedes-Benz EQS. Под името Landjet се разбира, че се отнася до фокуса върху интериора, премиум лукс, подобен на частен самолет
Audi обмисля да използва името A9, но сега реши да въведе нова конвенция за именуване, поради радикалните различия на новия автомобил от традиционните седани и SUV.
Landjet ще бъде първият модел на Volkswagen Group, който ще използва усъвършенстваната нова SSP архитектура, която съчетава елементи от основната платформа MEB и фокусирани върху ефективността на личните превозни средства EV платформи. Той също така ще използва усъвършенстван нов софтуерен пакет VW.OS, разработен от Cariad, вътрешното софтуерно подразделение на Volkswagen Group.
Това ще бъде един от първите автомобили, които ще използват технологията на батерията с обединени клетки на Volkswagen Group, което ще й позволи да предложи антонамен пробег
от около 600 км (373 мили) по време на тестовия цикъл на WLTP. Landjet вероятно ще използва 800V електрическа архитектура, така че да може да приема скорости на зареждане до 350 кВт от свръхбързи устройства.
Audi все още не дава повече подробности за ефективността или мощността на автомобила.
Както при свързания концепт Volkswagen Trinity, неговият усъвършенстван софтуер ще бъде обединен с редица сензори и функции за свързване, за да позволи разширено автономно шофиране.
От началото си в началото на миналата година Project Artemis бе ръководет от Алекс Хитцингер, бивш шеф на мотоспортната програма на Porsche, но шефът на технологиите на Audi Оливер Хофман пое контрола, когато беше назначен в компанията.
Този ход последва съобщенията, че шефовете на Volkswagen Group са притеснени относно напредъка на проекта, включително че екипът преследва твърде много идеи, неподходящи за масово производство.
Grand Sphere визуализира смел нов език за дизайн на Audi
Лихте обясни, че фокусът на Project Artemis върху автономията изисква радикална промяна в процеса на проектиране, с акцент върху интериорния дизайн и екстериора, след това изваяни, за да паснат.
Резултатът от този подход ще се види на Grand Sphere. Audi сподели предварителни снимки, показващи автомобил, който изглежда с елегантен силует в стил grand tourer, но с голяма каросерия в стил SUV.
Лихте разкри, че дизайнерската работа по концепта е започнала преди три години. Той каза: „Започнахме със случай на пътуване на дълги разстояния, а след това създадохме оформление, което е революция за автомобил от D-сегмент. Тъй като го проектирахме отвътре навън, създадохме огромно вътрешно пространство. Отвън Grand Sphere е почти моно кутия, но не се вижда. Обемът на моно кутия е като микробус; не е секси. Затова дойдох с някои умни идеи, с които наистина се гордея.
„Има перспективи, при които Grand Sphere ще изглежда като класически GT, но когато погледнете, има широко, ниско предно стъкло, за да създадете максимално вътрешно пространство.“
„Когато отворите вратата, има огромен обем: все едно отивате от апартамент от 30 квадратни метра в таванско помещение.“
Grand Sphere ще покаже и следващото поколение дизайнерски език на Audi, който ще се отличава с значително намалено използване на линии, отчасти поради опростените форми на автомобилите.
Концептът ще подчертае „спиращите дъха пропорции“ на крайния
автомобил, но ще запази редица разпознаваеми дизайнерски реплики. Те включват „мускулни“ линии и уникалната решетка на Audi с една рамка-въпреки че последната ще обгражда стъклен корпус за сензори ADAS, а не традиционна решетка за охлаждане на двигателя.
Радикален „първокласен“ интериор
Лихте каза, че интериорът е проектиран да предлага „ново жилищно пространство“, с акцент върху това да позволи на пътниците да се отпуснат, когато колата се движи в автономен режим. Концепцията разполага с луксозни седалки, които могат да се наклонят до 60 градуса (което според Lichte надвишава максимума от всички места в предишен сериен автомобил) и голяма централна конзола за предните пътници, която съдържа вграден бар за напитки.
В A8 и S-класа на втория ред има седалки от бизнес класа, а на първия ред е водачът “, каза Лихте. „Но в тази кола има обратното, защото колата е водачът. Така че има салон отзад, а след това предният ред е бизнес класа. Само дето вече не е бизнес класа; сега предлагаме първа класа. "
Докато Grand Sphere е проектиран около своите автономни възможности, Lichte настоява, че ще запази фокуса на водача. „Това е Audi и Audi трябва да е удоволствие да шофира“, каза той.
Концептът запазва волана, въпреки че това ще се прибере в таблото, когато колата е в автономен режим. Това табло ще въведе и радикално нов дизайн, с премахването на всички физически бутони и екрани.
„Вече мислим извън екрана“, каза Лихте. „В тази кола вече няма дисплеи. Няма табло за управление; има огромно отворено пространство и ние работим с картографиране на проекции.
„Имаме някои умни идеи как да интегрираме дисплеите в позиция за шофиране. Има много хубаво приложение и ако имате нужда от екран за сателит или гледане на филм [когато колата е] в автономен режим, ние ще проектираме цялото съдържание в това приложение. "
Докато някои от интериорните характеристики на Grand Sphere отразяват тези, наблюдавани в по -концептуални автономни дизайнерски предложения, като прибиращото се колело и радикалния интерфейс, Lichte настоя, че „няма голяма разлика“ между него и производствения автомобил Landjet, който ще бъде разкрит в 2024 г. и ще се продава следващата година.
Шефът на интериорния дизайн на Audi Норберт Вебер добави: „Новата свобода на действие, предоставена ни [от EV дизайна] в кабината, е нещо, което искаме да използваме, за да подчертаем това, което показва външният дизайн. Искаме да продължим да развиваме интериора с нова изразителност.