Автомобилът развива стила, определен от най-новите модели на марката като Octavia и др.
Конструкторите продължават постепенно да разсекретяват електрическия всъдеход Skoda Enyaq iV, чиято световна премиера е насрочена за 1 септември. В последната поредица от тийзъри бяха показани скици на интериора и сега, макар и в рисунки , се разкрива екстериорът. Автомобилът развива стила, определен от най-новите модели на марката като „четвъртата“ Octavia, кросоувъра Kamiq или компактния хечбек Scala. Но в същото време SUV-ът има напълно различни пропорции.
Табелките с надпис Founder's Edition на страничните огледала показват първото , ограничено издание до 1895 единици. Дизайнът на тази версия трябва да бъде различен от обикновения Enyaq, а оборудването трябва да включва специални функции.
Вече наблюдавахме автомобила с камуфлаж, а сега можем да сравним и разберем какво беше скрито с лепенки и филм. И в същото време да сравним дизайна с близкия роднина - ID.4.
Авторите на модела казват, че той е малко по-висок от подобни кросоувъри поради батерията под пода. Тя има малко по-къс капак и по-дълъг покрив, в сравнение със SUV-ове с двигатели с вътрешно горене. Но балансът на пропорциите се възстановява от голямото (за автомобил с такъв размер) междуосие от 2765 мм с дължина 4648.
Дизайнерите не извадиха декоративната решетка от електромобила, както правят някои създатели на електрически автомобили , а напротив, отличават я визуално, дори я избутват леко напред и я правят по-вертикална. Тя веднага се разпознава като решетка на Skoda. В комбинация с изцяло LED матрични фарове, големи джанти , наклонен покрив и изваяни странични стени, той създава динамичен вид. Той е напълно съобразен със задвижването . Вече бе казано: Enyaq ще има задно предаване и задвижване на четирите колела, пет версии като мощност и три версии на батерията. Топ версия със задвижване на задните колела (Enyaq iV 80) има 204 к.с. и изминава 500 км с едно зареждане , а топ модификацията с двойно предаване (Enyaq iV vRS) - 306 к.с. и 460 км.
Шефът на екстериорния дизайн на Skoda Карл Нойхолд се усмихва, обещавайки на купувачите на кросоувъра „много място и много изненади“.
Първият модел Skoda върху модулната платформа на Volkswagen - MEB, както уверяват от компанията, започва нова ера за нея. И затова в дизайна тя е длъжна да направи крачка напред. Карл Нойхолд сравнява този електрически всъдеход с космическа совалка, обещавайки комбинация от многофункционалност и интелигентни функции. За почитателите на числата техническите данни са по-интересни, но не всички са разкрити. Но конструкторите се хвалят с коефициент на въздушно съпротивление 0,27, когото наричат "впечатляващ за кросоувър с такъв размер". Това, разбира се, не е рекордно за SUV, а просто много добра стойност.
Вчера Skoda обяви, че Enyaq iV получава не само LED, а матрични светлини - с нова шестоъгълна форма на основните модули, тънки "мигли" на навигационните светлини и допълнителни кристални елементи. Ако това беше IQ.Light LED Matrix оптика, като Golf и Tuareg, чехите биха се похвалили с броя на диодите във всеки фар (от 22 до 128), но те не го правят. Не се знае дали матриците ще се впишат в стандартното оборудване на Enyaq.
Дизайнът на светлините и триизмерните лампи на най-новия Skoda не се припокрива, обаче V-образният мотив на кърмата е подкрепен от щамповане в задната врата. Главният стилист на външното осветление Петър Неврзела, разбира се, каза, че е вдъхновен от традицията в производството на бохемско стъкло.
Според Skoda матричните фарове „подчертават иновативния характер на новия модел“. Иновативните електрически автомобили вече получават прибиращи се дръжки на вратите, но чехите поставят най-обикновените на Enyaq iV, а художникът „забрави“ да ги нарисува.
Вчера Volkswagen под формата на тийзър показа матричен фар от SUV ID.4, брат близнак на Enyaq. Няма описание, но маркировката IQ.Light говори сама за себе си.
„Новата ера“, за която чехите говорят за марката, може да не е свързана с електромобилността. В началото на месеца компанията Skoda бе оглавена от Томас Шефер, който според вътрешни източници ще върне марката в бюджетния сегмент. Ако е така, Skoda не трябва да се гордее с премиум опции, а да отговаря на често задавани въпроси от потребителите (относно зареждането, възстановяването, безопасността), които Volkswagen в момента прави в САЩ преди лансирането на ID.4.