Серийната версия на първия SUV модел на марката стартира тази есен
Кросоувърът Skoda Kodiak SUV ще направи своя световен дебют по време на автомобилното изложение в Париж тази есен, потвърдиха от марката, преди автомобилът да се появи на европейските пазари в началото на следващата година.
Въпреки че за известно време не се знаеше окончателното име на автомобила - то вече е запазен знак на Skoda и се нарича Kodiak Alaskan bear, каза новият шеф на чешката компания Бернхард Майер. Той посочи, че Skoda стартира нов голям SUV тази есен, като по този начин ще укрепи позициите на марката в този важен пазарен сегмент".
Очаква се новият високопроходим модел да стане бестселър на чешката компания, като ще привлече нови клиенти и ще проправи пътя за бъдещи SUV модели. Вече е известно, че сега се подготвя един екстравагантен купе-подобен SUV с пет врати и ще се появи след представянето на Kodiaq, както и мощна версия със спортен стил, която може да получи обозначението vRS.
Версията SUV-купе, конкурент на BMW X4 и Mercedes GLC купе, може да се превърне в единствения дериват на основния модел в Китай. Майер потвърди, че се подготвя специална модификация на кросоувъра на Skoda SUV за китайския пазар, която в момента е в процес на разработване. Той заяви още, че "можем да представим и други модели" в SUV фамилията. "От известно време наблюдаваме, че сегментът на SUV автомобилите отбелязва най-силен ръст на пазара", каза Майер. "Това е причината Skoda да реши да инвестира в този сегмент. Вече има голямо търсене на Yeti и знаем от съществуващи клиенти и от други желаещи, които биха искали да видят един нов SUV на Skoda. Нещо повече, ние имаме допълнителни идеи за бъдещето".
Майер каза, че традиционните характеристики на един SUV – повдигната позиция на сядане, ясна видимост, голямо багажно пространство и практичност, са съчетани добре с ценностите на марката Skoda. Майер също потвърди, че бъдещите модели на марката ще разполагат с по-емоционален дизайн, близък до този, вече известен от VisionS - основен двигател в привличането на по-млади клиенти към марката.