Компанията отбелязва, че според стандартите на класа моделът е добре оборудван
Третото поколение на хечбека Toyota Yaris (в Япония - Vitz) е добре прието от 2011 г. насам в много страни, като претърпя няколко пъти обновяване. Но в Съединените се отказаха от субкомпактния автомобил, който се внася от Франция, през януари тази година. Но на автомобилното изложение в Ню Йорк публиката ще може да се запознае с напълно новия Yaris. Не съвсем напълно нов: прогнозата се оказа вярна - хечбекът Mazda 2 (Demio) се превърна в Toyota.
Как от Mazda направиха Toyota, вече е известно: предницата на хечбека е абсолютно идентична с американския модел с четири врати Yaris Sedan за моделната 2019 година.
В салона също няма никаква изненада: интериорът повтаря този на американския седан Yaris, а оттам и оригиналния Mazda с две врати.
Toyota Yaris с пет врати за Северна Америка повтаря отвъдокеанския седан Yaris. Това е доработена Mazda 2 с този тип каросерия и се произвежда от Mazda по споразумение с Toyota в завод в Мексико. (Не бива да се бърка със седани - производни на настоящия Yaris, известни като Yaris, Vios и Yaris Ativ.) Подобно на седана Yaris и двигателя на новия хечбек е атмосферен 1,5 с директно впръсквана и мощност 107 к.с. Но ако при седана има избор между две шестстепенни трансмисии,механична и автоматична, то хечбекът има само автоматична. И има спортен режим за повече динамика.
Моделът ще се продава в две нива на изпълнение LE и XLE. По поръчка автомобилът може да бъде оборудван с алуминиеви 16-инчови джанти колела, фарове за мъгла, електрически огледала с подгряване, хромирани накрайници на изпускателната система и вътрешни дръжки на вратите.
Компанията отбелязва, че според стандартите на класа хечбекът е добре оборудван. В допълнение към горепосочените елементи, базовият пакет включва достъп без ключ и стартиране на двигателя с бутон, камера за обратно виждане, двупосочно регулируем волан и огледала за грим със светлина в двата сенника. Освен това няма нужда от допълнително заплащане за седеминчова мултимедийна тъчскрийн система, въртящ се контролер, навигация, Bluetooth, Apple CarPlay и Android Auto интерфейси, гласово разпознаване и шест високоговорителя, два USB порта и сателитно радио SiriusXM.
По-богатото оборудване се различава от базовото с изкуствена кожа на седалките (сива или черна, по избор), естествена на волана и ръкохватката на предавателния лост, дръжката на ръчната спирачка, климатик, сензор за дъжд и LED светлини. Според каталога багажното пространство побира 450 л.
Също толкова богати според стандартите на класа са системите за сигурност. Още в базовото изпълнение хечбекът е оборудван с автоматично спиране при градски скорости, системи за електронно стабилизиране и против
боксуване, ABS с електронно разпределение на усилието, помощ при спиране, устройство Brake Override (електрониката отменя командата за педала на газта, ако човек в паника случайно натисне двата педала едновременно). По поръчка са достъпни шест въздушни възглавници. Цените на новия хечбек все още не са обявени, а седанът Yaris в САЩ струва от 15 450 до 18 550 долара, въпреки че има три конфигурации, а не две (L, LE и XLE).