Второто поколение на кросоувъра получава нова скоростна кутия и големи екрани в салона
Infiniti официално представи второто поколение на кросоувъра QX60, който беше включен в късометражния филм на Зак Снайдер с участието на Кейт Хъдсън. За първи път моделът получава автоматична скоростна кутия, нова система за задвижване на всички колела, а също така става и първият автомобил на марката с подобрена полуавтоматична система за управление.
Infiniti намекна за дизайна на бъдещия QX60 още през септември 2020 г., когато японците представиха концептуалния автомобил QX60 Monograph. Серийният модел, проектиран от нулата, практически не се различава от прототипа.
Екстериорните особености на кросоувъра са голяма радиаторна решетка и тесни LED фарове, върху всяка от които има три блока дневни светлини. Темата с тройни диодни елементи продължава в задната част на автомобила.
Салонът разполага с 12,3-инчов виртуален панел с инструменти и сензорен дисплей на информационно-развлекателния комплекс със същия диагонал. Мултимедията осигурява безжична интеграция на Apple CarPlay, а също така поддържа Android Auto, при условие че приложетието е свързано чрез USB кабел. И накрая, 10,8-инчов head-up дисплей е на разположение за водача.
Както и преди, базовата версия на Infiniti QX60 ще се предлага със седемместен седан. За по-лесното настаняване на третия ред седалките от втория ред ще се движат и сгъват леко след натискане на специален бутон.
Кросоувърът е оборудван със същия 3,5-литров атмосферен V6 бензинов двигател, развиващ 299 к.с. и 366 Нм въртящ момент. В същото време деветстепенната автоматична скоростна кутия от ZF идва да замени вариатора.
Infiniti QX60 ще се предлага както със задвижване на двете колела, така и със задвижване на всички колела. В последния случай става дума за интелигентната система за задвижване на всички колела. Тягата се прехвърля към задните колела благодарение на новия централен съединител, който може почти мигновено да прехвърли до 50% от въртящия момент на кърмата. В този случай задвижването на четирите колела се активира не от факта на приплъзване на предните колела, а благодарение на данни от сложен набор от сензори и сензори, предвиждащи към коя ос да добави сцепление.
Плюс това кросоувърът ще бъде оборудван с активна спирачна система с имитация на блокировка на задния диференциал с напречна ос, която ще може да регулира разпределението на въртящия момент между колелата. Електрониката ще спира спирачките селективно желаните колела, което ще повиши стабилността на автомобила, например на заледени пътища.
Второто поколение на Infiniti QX60 е първият модел от японската марка, който се предлага с усъвършенствания ProPilot Assist на Nissan. Изкуственият интелект се ориентира в пространството и анализира данни, идващи от комплекс от видеокамери и сензори, както и от навигационната система. Както отбелязват от компанията, електрониката вече управлява спирачките по-меко и намесата в кормилното управление е станала по-естествена.
Адаптивният круиз контрол може да поддържа зададена скорост на стръмен наклон, да забавя скоростта, когато стигнете до желания завой или излизане от магистралата, а също така да забавя или ускорява, като се ръководи от показанията на навигатора и системата за разпознаване на пътните знаци. Когато шофирате в гъст градски трафик, електрониката може автоматично да изключи двигателя и след това да го включи отново и да продължи да кара самостоятелно след пълно спиране до 30 секунди.
Продажбите на новия Infiniti QX60 ще стартират в Северна Америка в края на 2021 г., а кросоувърът ще достигне до други пазари през 2022 г. Цените на автомобила ще бъдат обявени по-късно.