В началото на продажбите седанът ще се предлага с три бензинови и два дизелови двигателя
Седанът Mercedes-Benz S-класа (W223, седмо поколение на модела) най-накрая е разсекретен. Както се казва, конструкторите влагат цялата си душа в автомобила върху новата модулна платформа MRA II. И не е изненадващо, че презентацията по същество бе осъществено в продължение на няколко месеца. Преди окончателното разкриване на външния вид на автомобила и всички детайли, немците отделно говориха за новото поколение интерфейс MBUX, характеристиките на шасито и системите за сигурност, както и за нови устройства, които повишават комфорта в салона. Не можем да пропуснем тук. Последната S-класа W222 през ноември 2019 г. надмина предаля от 500 000 произведини автомобила. А неговият предшественик - W221, също беше много успешен (516 000 единици).
Дължина, широчиина, височина и междуосие на стандартния седан: 5179 мм (+54 мм към предишното поколение), 1954/1921 (+ 55 / + 22), 1503 (+10), 3106 (+71). Дълга версия: 5289 (+34), 1954/1921 (+ 55 / + 22), 1503 (+12), 3216 (+51). Широчина - с обикновени / скрити дръжки на вратите. Багажник - 550 л (+20).
Коефициентът на въздушно съпротивление е 0.22. Това е един от най-обтекаемите серийни автомобили в сегмента. Наред с други неща, поради този фактор, средният разход на гориво на седана варира между 6,4 и 9,5 л/100 км (стандарт WLTP), в зависимост от двигателя и оборудването
Активното хидропневматично окачване E-Active Body Control (опция) е в състояние не само да регулира параметрите на амортисьорите на всяко колело поотделно, но и да повдига каросерията с осем сантиметра в случай на заплаха от страничен удар, надявайки се да попадне в по-траен праг.
Формулата на успеха - каросерия направена от повече от 50% алуминиева сплав, въвеждане на нова електроника, модулни двигатели и опционално напълно контролирано шаси, при което задните колела се завъртат под ъгъл до 10 градуса в посока, противоположна на предните и до 4,5 градуса (при високи скорости) в една посока с предната част. Петдесет електронни компонента на модела са в състояние да актуализират своя софтуер „по въздуха“. Към добре познатите в индустрията въздушни възглавници са добавени челни за втория ред (по избор за версията с дълго междуосие).
През втората половина на 2021 г. в S-класа ще се появи автопилот от Ниво 3, който ще позволи на водача да се занимава с бизнес, като сърфиране в интернет или четене на имейли. Автомобълт може да паркира сама, без шофьор в салона , а също така е готоа за работа със специално оборудвани безлюдни паркинги (Automated Valet Parking). В този случай това е автопилот от Ниво 4.
Портретно ориентираният OLED централен екран е с диагонал 12,8 инча. Дигитално табло - 12,3 инча. Намаленият брой бутони и големите дървени повърхности създават ново настроение в интериора.
Други интересни числа: гласовият асистент Hey Mercedes разбира 27 езика, броят на говорителите тук може да достигне 30, а броят на електродвигателите на всяка предна седалка - 19 (осем за основни настройки, четири за масаж, пет за вентилация, един за лумбална опора и един за настройка монитор на гърба). На седалките има десет програми за масаж. Повече от 98 кг материали в автомобила се получават с помощта на спестяващи технологии, около 40 кг са от възобновяеми суровини, а 120 части са направени от рециклирани материали.
Оптичните опции вече включват светлини с цифрова светлина (по избор) с 1,3 милиона подвижни микроогледала във всеки фар, способни не само да променят формата на светлинния лъч, но и да прожектират предупредителни символи и спомагателни маркировки върху пътя. За първи път има избор на дръжки на вратите: класически или вдлъбнати в каросерията ,както е на тези снимки (опция).
В началото на продажбите новата S-класа ще има две бензинови версии и три дизелови. Бензиновите двигатели са шестцилиндров редови 3.0 M 256, допълнен от мека хибридна система EQ Boost. Модификации: S 450 4Matic (367 к.с., 500 Нм; +22 к.с., 250 Нм от EQ Boost) и S 500 4Matic (435 к.с., 520 Нм; +22 к.с., 250 Нм от EQ Boost). Дизеловият шцлиндров агрегат е 2,9 OM 656. Версии: S 350 d и S 350 d 4Matic (286 к.с., 600 Нм), S 400 d 4Matic (330 к.с., 700 Нм) ... Всички агрегати работят в комбинация с 9G-Tronic автоматична машина. Малко по-късно компанията обещава да добави двигател V8 с 48-волтов стартер-генератор към гамата.
Седанът може да има пет екрана: два отпред и три отзад, с изключение на проекционния екран. Вторият ред - в пет версии, се различават по броя на седалките (две или три) и оборудването.
Следващото поколение MBUX интерфейс предлага повече възможности за персонализиране отвсякога. Той разпознава собственика по лицето, гласа и пръстовия му отпечатък, разговаря с него. В същото време на разположение са жестове и движения не само на водача, но и на пътниците. Седанът може да получава данни от фитнес гривната на собственика и да вземе предвид качеството на съня, за да избере настройките за системи за комфорт. Собственикът на S-класата няма нужда да регулира седалките, огледалата и волана за себе си: трябва да кажете на цифровия асистент вашата височина и автомобилът ще зададе оптималните параметри. Всичко е насочено към лекота на използване на автомобила, за да го превърне в интелигентен спътник в пътуването.
Дигиталното арматуурно табло показва 3D изображения без наличието на 3D очила, тъй като проследява позицията на очите на водача. Head-up дисплеят на седана се предлага в две версии. По-големият , с добавена реалност, показва големи навигационни знаци на фона на терена, например анимирани стрелки преди завъртане. Визуално екранът отговаря на 77-инчов монитор на разстояние 10 м от автомобила.
Амбиентно таосветление - активно и анимирано, има 250 светодиода и е в пъти по-ярко от преди (ясно се вижда през деня). То може да показва с различни светлини промени в работата на климатичната система или действията на асистентите на водача.