В цветовата палитра има пет цвята, характерното синьо изисква доплащане от 1950 евро
Появата на кросоувърите на Alpina след представянето на обновените модели BMW X3 и X4 беше само въпрос на кратко време. За това майсторите от Бухлое трябваше да направят пауза само за няколко дни - специалният статут на компанията им позволява да работят върху донори дори преди официалната им премиера. Не за първи път компанията има шанс да работи с кросоувъри - моделите XD3 и XD4 като дизелови алтернативи на M разширява семейството на компанията от преди три години. Представените автомобили са с нов бодикит, а трилитровият редови шестцилиндров турбо агрегат вече генерира 394 к.с. и 800 Нм - това е с 6 конски сили и 30 Нм повече от предшествениците си.
Бодикитът е станал визуално по-груб, но все пак отговаря на фирмената идентичност на студиото. Списъкът с наличните опции е идентичен с този на донора. В цветовата палитра има пет цвята. Характерното синьо изисква доплащане от 1950 евро .
Джантите с гуми 255/45 ZR20 отпред и 285/40 ZR20 отзад се считат за базови . Срещу заплащане автомобилите са оборудвани с 22-инчови джанти, но трябва да бъде жертвати 5 км/ч от максималната скорост. Въглеродните керамични спирачки също са опция.
Основата за актуализирания Alpina е „X“ с табелки с наименования M40d и двигател с 340 к.с.(700 Нм) под капака. Двойното предаване преминава през осемстепенна автоматична трансмисия. Ускоряването до 100 км/ч от място отнема 4,9 сек за такива модификации. Кросоувърите XD3 и XD4 го правят по-бързо - за 4,6 сек. Максималната скорост съответно е 267 и 268 км/ч. Не става въпрос само за подобрените двигатели, но и за преконфигурираната система за задвижване на четирите колела xDrive. Кормилното управление също е актуализирано.
Производителян не показава автомобилите отвътре, но не е трудно да се досетим за наличието на корпоративни щрихи като синя графика на цифровото табло или характерни табели. Интериорът обаче може да бъде персонализиран до най-малкия детайл - компанията има собствен отдел за това.
Всъдеходите без доплащане са оборудвани с електронно контролирани амортисьори с настройки на Alpine, самоблокиращ се заден диференциал и пакет Performance Control. Системата предотвратява недозавиването, като спира всяко колело поотделно, ако е необходимо. Вече са налични нови модели, но първите доставки ще трябва да се изчакат до ноември тази година. Цените в Германия за XD3 започват от 85 900 евро, а за XD4 - от 89 100 евро.