Производството на ID.3 в Цвикау стартира на 4 ноември в присъствието на Ангела Меркел
Volkswagen има "огромни проблеми" със софтуера за новия електромобил ID.3, съобщава немското издание Manager Magazin. Според него хечбекът ще се произвежда в продължение на няколко месеца "с непълна софтуерна архитектура". Става дума за две партиди от по 10 000 единици всяка. Невъзможно е да се предават такива автомобили на клиентите, затова се предполага, че ще бъдат паркирани на специално наети места. През пролетта сервизните екипи с лаптопи ще дойдат там, за да инсталират софтуер ръчно. Сякаш само след тяхната намеса софтуерът може да бъде актуализиран „по въздух “.
До този момент ID.3 с пет врати получава един електромотор с мощност 150 кВт (204 к.с., 310 Нм) и три опции за батерията: 45 кВтч е достатъчно за автономен пробег 330 км, 58 кВтч - 420 км, 77 кВтч - 550 км. Базовата цена е 30 000 евро, но първо ще се появи изданието ID.3 1ST за 40 000 евро.
Серийното производство на ID.3 в Цвикау официално стартира на 4 ноември в присъствието на канцлера Ангела Меркел. Повече от 37 000 клиенти вече са поръчала хечбека.
Изданието Manager Magazin отбелязва, че архитектурата се счита своего рада операционна система за електрически автомобили, а шефът на VW Group Херберт Дис възнамерява да я продаде на производители на трети страни. И тук има такъв смут... И производителят веднага реагира на публикацията, Volkswagen пусна комюнике, в което припомня основните етапи на ID.3 и заяви, че всичко върви по план. Първите доставки на автомобилите за клиенти в Германия, както и преди това, са планирани за лятото на 2020 г.
Платформата MEB от 2023 г. ще попадне в ръцете на Ford, който ще построи върху него електромобил за Европа. Тиражът на модела (според неофициални данни е по-малкият брат на Mustang Mach-E) за шест години ще бъде 600 000 единици.
Междувременно проблемите със софтуера се появиха по-рано. През март представителите на Volkswagen признаха, че стартирането на „осмия” Golf е отложено до 2020 г., позовавайки се на технологични трудности и в частност на софтуер. На другия ден компанията обяви през януари старта на ново подразделение Car.Software, чиято задача (официално) е да увеличи дела на собствения си софтуер от 10% на 40%. След дизелгейт мнозина не изключват подводни камъни от от VW Group. Особено тревожно е производственият капацитет: само от 2021 г. фабриката в Цвикау трябва да произведе 330 000 МЕB автомобила. Освен това софтуерът все повече се превръща в причина за отзоваване на автомобила.