Със състезателния си модел британците контрират LaFerrari XX
Със състезателния си модел P1 McLaren се противопостави на XX версията на Ferrari LaFerrari. За пръв път McLaren позволи да надникнем в интериора на P1 GTR. Истинският сериен модел ще дебютира на автомобилното изложение в Женева.
След като много клиенти на McLaren P1 се обърнаха към манифактурата за спортни автомобили и проявиха интерес към допълнително оптимизиран вариант на хибридния супер спортен автомобил, британците пуснаха P1, като GTR- състезателна версия за писта. По време на Конкурса за елегантност в Пебъл Бийч през 2014 вече беше представен концептуален автомобил на P1 GTR. Окончателната серийна версия ще бъде представена за първи път пред широката общественост по време на автомобилното изложение в Женева през 2015.
Състезателните автомобили остават при McLaren
Състезателният вариант на McLaren P1 е оборудван с ново настроено окачване, по-широка следа (отпред плюс 80 мм), състезателни гуми с нови 19-цолови джанти и централно заключване, On-Bord-Liftsystem, оптимизирана аеродинамика за писта, както и много по-голяма мощност на хибридното задвижване.
В цивилната си версия, 3,8-литровият битурбо V8, включително E- частта, вече предоставя 916 к.с. и 900 Нм въртящ момент, от които на бензиновия се падат 737 к.с. и 720 Нм, а Е-двигателят достига до 179 к.с. и 260 Нм. Версията GTR ще успее да достигне максимална мощност от 1000 к.с. Това включва и състезателна изпускателна система от титан и Inconel.
Състезателният модел P1 ще бъде лимитирано двуцифрено издание. Възможност за закупуване ще имат само клиенти на обикновения P1модел. Състезателните версии ще останат на съхранение при McLaren за поддръжка и участие в състезания. Предвиждат се най-малко шест участия на сезон на сегашния F1. Цената за McLaren P1 GTR, включително поддръжката, ще възлезе на около 2,48 милиона евро.