Мощният агрегат V6 с двоен турбокомпресор допълва двигателната гама на модела
Porsche лансира още един мощен вариант на Cayenne Coupé: автомобилът вече може да бъде поръчван и ще пристигне в дилърствата в Германия в края на юли. 2,9-литровият двигател V6 с двоен турбокомпресор и мощност 324 kW (440 к.с.) е същината на новия Cayenne S Coupé. Максималният въртящ момент от 550 Нм гарантира мощно ускоряване. SUV купето ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,0 сек в комбинация със стандартния пакет Sport Chrono. Тази стойност пада до 4,9 сек с трите опционални олекотяващи спортни пакета. Максималната скорост е 263 км/ч.
Цените за Cayenne S Coupé започват от 99 657 евро с включен ДДС и специфично за съответната държава оборудване. Освен пакета Sport Chrono стандартното оборудване включва чувствителната към скоростта система за електрическо сервоусилване Power Steering Plus, 20-инчови алуминиеви джанти, асистент за паркиране Park Assist отпред и отзад, включително камера за обратно виждане и система за активно управление на окачването Porsche Active Suspension Management (PASM).
Porsche разширява моделната гама с новия Cayenne S Coupé. Cayenne Coupé с мощност 250 kW (340 к.с.) и Cayenne Turbo Coupé с 404 kW (550 к.с.) вече ще бъдат налични в дилърствата от края на месец май. Акцентите на купето включват по-остри пропорции с уникална задна част, адаптивен заден спойлер, две различни концепции за покрива и задна седалка тип „пейка“ с характеристиките на отделни седалки, с позиция за сядане с 30 милиметра по-ниска в сравнение с Cayenne. Автомобилът притежава 2,16 кв. м панорамен фиксиран стъклен покрив като стандартно оборудване или контуриран карбонов покрив с типичен за спортен автомобил външен вид като опция.
Иновативен шестцилиндров двигател с централно разположение на турбокомпресора
2,9-литровият двигател с двоен турбокомпресор на Cayenne S Coupé предоставя своя максимален въртящ момент от 550 Нм в широк диапазон на оборотите на двигателя от 1 800 до 5 500 об./мин. И двата турбокомпресора са обособени в централно турбо разпределение във V-образно разположените цилиндри. Резултатът е двигател с компактни размери, което позволява инсталирането му на по-ниска позиция в автомобила. Това от своя страна снижава центъра на тежестта и подобрява страничната динамика. Съкратените пътища на отработилите газове между горивните камери и турбокомперсорите водят до изключителнo спонтанна обратна връзка от двигателя и по-бързо увеличаване на мощността. Изпускателният колектор е интегриран в главата на цилиндъра, което намалява масата и означава, че колекторът е заобиколен от охлаждаща течност. Това осигурява високоефективно изгаряне, особено при пълно натоварване.
По-динамични пропорции и специални елементи в дизайна
Линията на покрива, която пада особено косо назад, също придава на Cayenne S Coupé изключително динамично присъствие. Този ефект се поддържа от фиксиран покривен спойлер, който акцентира върху характерния силует на купе. Предното стъкло и A-колоната са по-плитки в сравнение с Cayenne, благодарение на снижения с около 20 милиметра ръб на покрива. Обновените задни врати и калници разширяват раменете на автомобила с 18 милиметра, допринасяйки за цялостното впечатление за атлетизъм. Във всеки модел Cayenne Coupé фиксиран покривен спойлер се комбинира с новия адаптивен заден спойлер като част от системата за активна аеродинамика Porsche Active Aerodynamics (PAA). Спойлерът е хармонично интегриран в силуета на автомобила и се изтегля със 135 мм при скорости над 90 км/ч, увеличавайки притискащата сила върху задната ос. Това допринася за стабилността при шофиране.