Динамиката на ръста на италианската марка може да бъде сравнявана с показателите на Apple
От януари до март 2017 г. италианската компания Ferrari е постигнала от продажби на автомобили 242 милиона евро – или с 29,5% повече в сравнение със същия период на миналата година. Тези числа са близки, например, на резултатите на Apple или на френската модна къща Hermes, чиито приходи са нараснали с 31,6% и 36,5%, съответно. Тези данни публикува агенция Bloomberg.
Увеличението на продажбите на Ferrari се дължи преди всичко на търсенето на суперавтомобилите на марката с 12-цилиндрови двигатели, чиито реализации са скочили с 50%. По-специално, става дума за откритата версия на хипер автомобила La Ferrari Aperta на цена 2,1 милиона евро, от който са продадени всички бройки далеч преди официалната му премиера.
Освен това голям интерес предизвикват моделите GTC4Lusso и F12tdf, които също са оборудвани с атмосферния агрегат V12. Докато продажбите на автомобилите с V8 турбо мотор са паднали с 3%.
През март Ferrari представи друг суперавтомобил с 12-цилиндров двигател - 812 Superfast, който стана най-бързият автомобил в историята на италианската марка. Новият модел е оборудван с усъвършенстван V12 двигател, чийто работен обем е увеличен от 6,3 на 6,5 литра. Агрегатът, който работи заедно със седемстепенна роботизирана трансмисия с два съединителя, развива 800 к.с. и 718 Нм максимален въртящ момент. Ferrari 812 Superfast може да ускори до 100 км/ч за 2,9 секунди, а максималната му скорост е 340 км за час.
По-рано шефът на Ferrari Серджо Маркионе заяви, че компанията ще продължи да произвежда модели с конвенционални V12 двигатели. По това тези агрегати няма да получат принудително пълнене.