След серия от спекулации Toyota най-накрая обяви официално, че Prius ще стане отделна подмарка на компанията. На автосалона в Детройт дебютираха и първите й два нови представителя – миниванът Prius v и прототипът Prius c.
Prius v е предназначен специално за „все повечето семейства с активен начин на живот“ и споделя не само визията на стандартния Prius, но и силовия тракт. Хибридната система разчита на познатия 1,8-литров ДВГ (98 к.с.), комбиниран с електромотор (60 кВт), който се захранва от никел-метал хидридна батерия. Крайният резултат е максимална мощност от 134 к.с. и среден разход от 5,6 литра в градски трафик и 6,2 на магистрала.
Според официалния пресрилийз Prius v предоставя на водача и неговите спътници с 50% повече място за багаж (971 литра) отколкото при стандартния модел. Това логично е съпътствано с нарастване на външните габарити. Дължината на Prius v е 4615 мм, широчината – 1767 мм, височината – 1575 мм, а междуосието - 2779 мм.
Стандартно моделът ще се предлага с 16-цолови колела, но като опция Prius v може да получи и 17-цолови. Сред списъка с ключовите характеристики попадат още новата мултимедийна система Entune, панорамният покрив, Toyota Star Safety System (включва всички електронни помощници от ABS до системата за електронно разпределение на спирачното усилие), LED челните светлини, круиз контрол, комбиниран с радар, камера за обратно виждане и асистент за паркиране.
Успоредно с Prius v дебютира и малкият градски хибрид Prius c. За съжаление информацията за него е твърде оскъдна, но се че серийната му версия ще се появи на пазара през първата половина на 2012 г. Според официалния пресрилийз на Toyota това ще бъде „най-бюджетният хибрид в САЩ“.
Prius v и c вероятно ще се предлагат първоначално само отвъд Океана, тъй като Verso и хибридбният Yaris заемат техните позиции на европейския пазар.