Porsche стартира състезание за идеи за устойчива мобилност
На re:publica, дигиталната конференция в Берлин, Porsche стартира състезанието за идеи „Мобилност за един по-добър свят“. Заедно с партньорите си производителят на спортни автомобили от Щутгарт, Германия, търси свежи идеи и технологии за устойчивото бъдеще на мобилността. Стартъпи, студенти и програмисти вече могат да подават своите проекти. Награден фонд от общо 20 000 евро, образователни пакети и помощ за програмиране в сътрудничество с Porsche Digital Lab и акселератора APX очакват участниците. Крайният срок за подаване на идеи е 30 август 2019 г. Победителите ще бъдат обявени по време на Седмицата на устойчивостта на Porsche през октомври тази година.
„Ние в Porsche активно оформяме бъдещето на спортния автомобил. Това означава, че съчетаваме традициите си и ценностите на компанията с иновативни технологии и нови продукти по устойчив начин“, казва Оливeр Блуме, hлавен изпълнителен директор на Porsche AG. „Целта ни е да бъдем най-устойчивия производител на спортни автомобили в премиум сегмента и решително да оформим спортната мобилност в полза на околната среда, хората и тяхното жилищно пространство. Преди всичко мислим за бъдещите поколения.“
Фокус върху технологиите, мобилността и устойчивостта
„Мобилност за един по-добър свят“ е състезание за идеи в пресечната точка на технологиите, мобилността и устойчивостта, което търси отговор на въпроса как би изглеждала визията за устойчиво бъдеще. Креативни идеи и решения, независимо доколко са развити, вече могат да бъдат подавани в четирите категории - „Хора“, „Колела“, „Градове“ и „Доверие“ - чрез формуляр за кандидатстване в технологичния блог на Porsche: www.medium.com/next-level-german-engineering.
Представените проекти ще бъдат оценени от експертно жури. То се състои от Даниела Раде (ръководител на отдел Политики и външни взаимоотношения на Porsche), Аня Хендел (ръководител на Porsche Digital Lab), Томас Бахем (основател и ректор на Университет за приложни науки CODE), Роберт Мартин (Porsche Digital / APX), Франц В. Родер (главен редактор на EDISON) и Патрик Бунгард (директор на Центъра за устойчиво управление в Бизнес училището в Кьолн и Управляващ директор на M3TRIX).
Наградите за четиримата победители включват 5000 евро за всяка категория, цялостен образователен пакет, фокусиран върху изкуствения интелект (AI) и блокчейн технологията, както и конкретна помощ от Porsche Digital Lab и берлинския акселератор APX.
Участниците на възраст 18 години и нагоре могат да кандидатстват или като отбор, или самостоятелно, като състезанието ще се проведе международно. Допълнителна информация за категориите, партньорите и идеите ще бъде публикувана в следващите седмици от Porsche в технологичния блог на компанията „Немско инженерство на следващо ниво“ и в нюзрума на Porsche.
Силни партньори: CODE, APX, EDISON и Porsche Digital Lab
За състезанието „Мобилност за един по-добър свят“ щутгартският производител на спортни автомобили печели престижна подкрепа. Университетският партньор е CODE Berlin, частен и напълно нов университет за дигиталните пионери на бъдещето. APX, акселераторът на Porsche и Axel Springer, предоставя експертен опит в основаването и растежа, подпомагайки стартъпи в ранните етапи на създаването им и ускорявайки развитието им. Porsche Digital Lab се фокусира върху тестването на нови технологии в сферата на изкуствения интелект (AI), блокчейн технологията и „Интернет на нещата“. Медийният партньор на състезанието за идеи за устойчива мобилност е EDISON, платформата за нова мобилност и интелигентен начин на живот.
Porsche и устойчивостта
Отговорният подход към хората, околната среда и обществото във веригата на стойността, от доставчиците до рециклирането на продукти, е от основно значение за Porsche и е заложен в корпоративната стратегия на компанията. Целта е да се въведат мерки в целия жизнен цикъл на продуктите, които ще увеличат добавената стойност на компанията, като вземат предвид екологичната и социалната отговорност. За Porsche е важно постоянно да намалява негативното влияние на своите процеси и продукти върху околната среда. Подробна информация за управлението на устойчивостта и стратегията на компанията, както и за аспектите на диалога със заинтересованите страни и ключовите фигури, можете да намерите в настоящия Годишен отчет и Отчет за устойчивостта на Porsche AG и в нюзрума на Porsche.
Porsche на re:publica
За първи път Porsche е основният партньор на re:publica в Берлин - една от най-важните конференции за дигиталното общество. Заедно с Porsche Digital Lab Berlin, акселераторът APX, университет CODE, HABA Digitalwerkstatt, стартъп компанията Robonetica и състезанието на Porsche за програмисти „Porsche NEXT OI Competition“, производителят на спортни автомобили търси диалог, за да оформи бъдещето.