Изпитанията включват шофиране по магистрала и преминаване през пункт за плащане
Екип на PSA изпробва нови функции на своя автономен автомобил. Тестовете включват шофиране по магистрала с нормална скорост, преминаване през пункт за плащане в автономен режим и още два сложни сценария: автономно управление по пътен участък, който е в ремонт, и автоматично спиране на безопасно място, ако водачът не може да поеме управлението при непредвидени обстоятелства.
Новите моменти в тестовете бяха направени на 11 юли на магистралите А10 и А11 между Дурдан и Аблис.
Комплектът от камери и радар не се вписва много естетически в експерименталния кросоувър , а компютърът за управление зае целия багажник. Въпреки това, както често се случва в такива случаи, това е цената на изпитанията. След разработването на цялата технология, ще бъде възможно по-късно да бъде обърнато внимание на по-незабележими сензори и компактен "мозък".
Неведнъж сме срещали прототипи с автономно управление. Но в повечето от случаи става дума за демонстрационни автомобили. По-малко забележима, но по-важна мисия е възложена на парка от прототипи, подготвени за програмата AVA (автономен автомобил за всички). Като този автономен кросоувър Peugeot 3008, който участва в настоящите експерименти.
Концернът PSA уверява, че негов автономен автомобилза пръв път е минавал през пункт за плащане и това се е случило през 2017 г. По това време имаше прототип, базиран на Citroen C4 Picasso. През 2018 г., както знаем, автономни прототипи на Renault и Hyundai се справиха с подобна задача, а сега концернът PSA отработва това действие. Не по-малко важно е търсенето на безопасно спиране при сценария, когато шофьорът например се разболее, или се появява непреодолимо препятствие на пътя, или времето се влошава рязко - като цяло, в условия, при които автоматиката вече не може да продължи да управлява.
За да се премине през пункта за плащане, е необходимо да бъде инсталирано оборудване в самия пункт, като се предава разрешение за преминаване на автомобила и се посочва правилния „вход”. Освен това връзката с пътната инфраструктура помага да бъде изградена предварително процедурата за преодоляване на участъка в ремонт.
Във всички случаи помощта за автономния автомобил е сътрудничеството с пътната мрежа. Партньорът на PSA - VINCI Autoroutes, един от най-големите оператори на пътни мрежи в Европа и ангажиран с развитието на своята инфраструктура (включително цифрови технологии), е отговорен за тази част от проекта. Французите подчертават, че различни видове предаватели на магистрали могат да предоставят на автомобила допълнителна информация, която не е достъпна само от навигацията и от външните сензори. Това обогатява информацията, която компютърът взема под внимание, определяйки по-нататъшните си действия. Концернът PSA се надява, че резултатите от експеримента ще бъдат взети предвид при работата по стандартизацията на подобни комуникационни системи, извършвани в Европа в редица проекти като SAM.