Прототипи от различни развойни фази на суперспортния модел на търг в Монтерей
Аукционната къща Mecum предлага прототипи на LaFerrari от три етапа на създаването на модела. За редките бройки ще може да се наддава в Монтерей от 18 до 20 август.
Италианският производител на спортни автомобили стартира в хибридната ера през 2013 г. с модела LaFerrari. Той комбинира 6,3-литров V12 двигател със система KERS, заимствана от Формула 1, и два електрически мотора. Със системна мощност от 963 к.с. наследникът на Enzo се смяташе за най-мощния двуместен автомобил на марката до представянето на SF90. Ferrari произведе от него само 500 екземпляра.
Прототипи от три фази на разработка
Всеки от трите предлагани от аукционната къща Mecum прототипа от развойния процес е още по-рядък. На търга в Монтерей от 18 до 20 август 2022 г. Mecum ще продава моделите, които покриват и трите основни фази на развитие на хибридния суперспортен автомобил. Всеки, който притежава LaFerrari и разполага с необходимите средства – предполагаме, че собствениците на LaFerrari ги имат – по този начин може да закупи пълната история на създаването на собствения си спортен автомобил, при условие че спечели наддаването и на трите търга. Дори и да отидат при различни оференти, всеки от прототипите би обогатил която и да е колекция на Ferrari.
„Автомобилът от първата фаза на разработка за проверка на емисиите“, известен сред хората от Ferrari като F150 Muletto M4, е базиран на Ferrari 458. Италианците обаче са модифицирали областта на шасито, така че да може да побере цялото задвижване на LaFerrari. Ferrari го използва за тестване на механични компоненти през 2011 г. и 2012 г., за да се увери, че задвижването може да изпълни всички параметри за емисии.
Във втория търг ще се наддава за „Автомобил от втората фаза на разработка за механичните системи“. Със своята по-дълга задна част прототипът вече сочи посоката на по-късния LaFerrari, но е базиран на напълно независим предсериен карбонов монокок. Всички други компоненти на каросерията също са ръчно изработени и не могат да бъдат открити при никое друго Ferrari. Разработчиците са използвали този еволюционен прототип между март 2012 г. и август 2013 г., за да тестват всички механични компоненти. Километражът на прототипа, който показва 36 068 км, свидетелства колко интензивни са били тестовете. Това е повече, отколкото са навъртели по-голямата част от серийните LaFerrari досега.
„Прототипът от трета фаза“, който във Ferrari се води като F150 Prototipe Preserie PS1, е почти готов за серийно производство. Той датира от 2014 г. и с изключение на незначителни детайли е представителен за по-късния сериен модел. PS1 е изминал 16 348 километра през своя живот на развойна машина. Въпреки че PS1 е почти сериен, подобно на другите два прототипа, той не е сертифициран за движение по пътищата. Така че и трите са предопределени да допълват благородни колекции.
Текст: Ули Бауман
Снимки: Mecum