Немската марка достави не по-малко от 2 399 562 автомобила, увеличение с 1,3%
Mercedes-Benz записа най-добрия резултат от продажбите си в историята през фискалната 2019 г. с доставени не по-малко от 2 399 562 автомобила, увеличение с 1,3% в сравнение с предходната година.
Рекордът (девети поред) стана възможен благодарение на отличното четвърто тримесечие, в края на което производителят с трилъчата звезда за първи път от създаването си надхвърли 600 000 продадени автомобила (точно 614 319 броя) за едно тримесечие, и увеличаване на продажбите на трите му основни пазара (САЩ, Европа, Китай).
Китай все още е (от 2015 г.) най-значимият пазар с 693 433 продадени автомобила през 2019 г., увеличение с 6,2% (40 000 автомобила) в сравнение с фискалната 2018 г. Вторият по важност пазар е Азиатско-Тихоокеанският регион, Южна Корея, от своя страна там са продадени 78 048 автомобила Mercedes през 2019 г. (+ 8,7%).
В Европа продажбите на немския производител нараснаха незначително (+ 0,4%), достигайки до 937 881 продадени автомобила, а националният му пазар остана най-важният от всички с 318 353 продадени автомобила (+ 4,8%). 316 094 автомобила са продадени в Съединените щати, цифра, която остава напълно стабилна (до 135 автомобила).
По отношение на разпределението на продажбите по модели, гамата SUV, включително моделите GLA, GLB, GLC, GLC Coupé, EQC, GLE, GLE Coupé, GLS и G-класа, остава най-популярна сред клиентите на марката със 783 700 продадени бройки, последвана от компактните модели (A-класа, B-класа, CLA, CLA Shooting Brake, GLA и GLB), които през 2019 г. привлякоха около 667 000 клиенти (+ 9,5%).
Въпреки + 8.5% увеличение на продажбите в Азиатско-Тихоокеанския регион, C-класата отбеляза, че общият му резултат леко намалява (392 900 продадени бройки, - 0,9%), както и модификациите на E-класата ( 351 000 продадени единици, - 1,3%) и S-класата (71 700 продадени бройки, -8,0%).
И накрая, Mercedes-AMG записа най-добрите резултати в своята история със 132 136 продадени автомобила, увеличение с + 11,8% в сравнение с финансовата 2018 година, благодарение на подчертания интерес към своите модели в САЩ, Германия, Великобритания, Китай и Япония.