Шведската компания отчита 661 713 продадени автомобила (- 6,2% в сравнение с 2019)
След сложен старт на годината, довел до рязък спад в световните продажби с 661 713 продадени автомобила (- 6,2% в сравнение с миналата година), Volvo Cars завърши 2020 г. с нарастващи показатели на продажбите .
Първата половина на 2020 г. беше за Volvo Cars, както и за повечето световни автомобилни производители, затруднени от пандемията Covid-19, а скандинавската компания не избяга от тенденцията, като показа спад в продажбите му с 21% през първата половина на 2020 г.
Въпреки това шведският производител успя да вдигне глава от миналия юни и продажбите му в крайна сметка нараснаха със 7,4% през втората половина на годината в сравнение със същия период на 2019 г. с 391 751 продадени автомобила.
Най-големият пазар на Volvo Cars, европейският, отбелязва спад от -15,5% в продажбите през 2020 г. с доставени 287 902 автомобила (при 340 605 бройки през 2019 г.), въпреки нарастващото търсене на своите хибридни автомобили на много ключови пазари.
В САЩ и Китай, от друга страна, 2020 г. завършва с положителна нотка за Volvo Cars благодарение на успеха на гамата си SUV. Производителят регистрира увеличение на продажбите с 1,8% на американския пазар (110 129 продадени автомобила) и 7,5% на китайския пазар (доставени 166 617 единици ).
„След сложен старт имахме много добра втора половина на годината, спечелвайки пазарен дял в основните ни региони на продажби“, каза Лекс Керсемейкърс, ръководител на глобалните търговски операции на Volvo Cars. „През 2021 г. възнамеряваме да се възползваме от тази положителна тенденция, като продължим внедряването на нови електрифицирани автомобили на Volvo и като разширим онлайн дейността си.“
Пандемията наистина ускори динамиката на Volvo Cars, фокусирана върху онлайн продажбите, които ще продължат да бъдат приоритет за компанията през 2021 г.