Запазва се тенденция към застой на пазара на Стария континент
Регистрациите на нови автомобили в Европа забуксуваха през май след слабото възстановяване през първите няколко месеца на годината, въпреки че продажбите в Германия и Испания се поддържат високи благодарение на субсидиите и стимулите.
Европейският пазар показва признаци на възстановяване от шестгодишния спад, но сръхкапацитетите в производството, големите ценови отстъпки и стимулите продължават да разстройват пазара и да объркват истинските нива на потребление.
Регистрациите на нови автомобили в Германия, най-големият автомобилен пазар в Европа, се увеличиха с 5% през май, водени най-вече от големите отстъпки на производители като Opel, Peugeot и Citroen.
Средното ниво на предлаганите от Peugeot и Citroen отстъпки е 24 процента, а тези на Opel – 25 %. Продажбите на премиум марките Mercedes-Benz и BMW спаднаха съответно с 0,5% и 5%, тъй като се придържаха към политика на ненамаляване на цените. Продажбите на марката Volkswagen се увеличиха с 2%. Навсякъде другаде пазарите не показаха някакви обещаващи резултати.
Какво се случва на останалите пазари
Продажбите в Италия спаднаха с 4% за същия месец преди година като тези на групата Fiat Chrysler Automobiles отбелязват спад от 11%. Продажбите на General Motors са намалели с 23%. Според специалистите тенденцията към слаби флуктуации, забелязвани през първите няколко месеца на 2014 г., се потвърждава през май. Спадът според тях не е знак за забавяне, а за стагнация. Не се очакват някакви драстични изменения, въпреки обещаващия 17- процентен ръст в Испания. Деветият последователен месец на ръст в тази държава се дължи най-вече на държавните субсидии. Ръстът във Франция е 0,1 процента.