Силно развитие на пазара на електромобили и хибриди с повече от 300 000 регистрации
Скок от 30 години назад: това направи европейският автомобилен пазар миналата година. Всъщност, с регистрирани 9 942 509 нови автомобила, 27-те страни, членки на Европейския съюз, отбелязаха най-лошия резултат от 1990 г. насам, със спад от 23,7% в сравнение с 2019 г.
Разбира се, тези лоши показатели са пряка последица от здравната криза, която бушува на нашия континент и по света почти година. В детайли обаче някои региони се справят по-добре от други. По този начин Дания отчита най-малко катастрофални резултати с -12,2%. За разлика от тях, с -42,8% Хърватия записва най-лошия резултат. Сред основните пазари на Съюза отбелязваме -19,1% в Германия, -32,3% в Испания, -27,9% в Италия, без да забравяме -25,5% във Франция.
AELE (Европейска асоциация за свободна търговия, която включва Исландия, Норвегия и Швейцария) отчита по- добри резелтати „само“ с -16,7%, Норвегия е почти стабилна на -0,7%. Що се отнася до Обединеното кралство, то регистрира един от най-лошите спадове на континента, при -29,4%.
Сред редките добри новини отбелязваме силното развитие на продажбите на електрически и хибридни автомобили с повече от 300 000 регистрации в Съюза, което означава увеличение с повече от 60%. Нека да поздравим и представянето на Renault и Peugeot, които съответно заемат 2-ро и 3-то място в класацията по марки, зад непоклатимия Volkswagen. По концерни Stellantis заема практически (групата съществува официално едва от 16 януари) на второ място с 20,23% от продажбите в Съюза, няколко пункта след от концерна Volkswagen Group (25,42%).