След скандала на VWпрез 2015 г. много градове и държави наложиха ограничения или забрани
Новите регистрации във Франция нараснаха с 4,7% до 2,1 млн. автомобила през 2017 г., което се държи най-вече на увеличените продажби с повече от 10% на Seat, Toyota, Skoda и Kia, съобщиха във вторник от индустриалната група CCFA.
През 2017 г. имаше два дни по-малко за продажби, отколкото през 2016 г. Новите регистрации скочиха с 5,6% на годишна база. Това е третата поредна година на силен растеж във Франция - третият по големина европейски пазар на автомобили след Германия и Великобритания, след ръст от 5,1% през 2016 г. и 6,8% през 2015 г.
Продажбите през декември намаляха с 0,5%, но през месеца имаше два дни по-малко за продажби, отколкото през 2016 г. Коригирани на основата на равностойните дни за продажби, новите регистрации през декември нараснаха с 9,4%.
Продажбите на PSA Group скочиха с 10% за годината и с 16% през декември, след като автомобилната групировка добави продажбите на Opel след закупуването на немската марка от General Motors. С изключение на Opel, продажбите отбелязват ръст от 3,3% през декември.
Продажбите на Peugeot се увеличиха с 9,2% през 2017 г. и 6,6% през декември, тъй като марката се възползва от представянето на кросоувърите 3008 и 5008. Продажбите на Citroen нараснаха с 3,3% за годината, но спаднаха с 2,3% през декември. Премиум марката DS отбелязва спад от 24% през 2017 г., но само с 0,3% през декември, тъй като рязкото намаляване на продажбите изглежда се променя. Продажбите на Opel се увеличиха с 6,3% за годината, но със спад от 5,6% през декември.
Продажбите на Renault Group се увеличиха с 3,1% през 2017 г., но паднаха с 4% през декември. Продажбите на марката Renault нараснаха с 2,1% за годината, но паднаха с 4% през декември, докато бюджетната марка Dacia увеличи продажбите си с 6,6% за годината и с 12% през декември.
Продажбите на Volkswagen Group нараснаха с 1,4% за годината, тъй като продажбите на масовите марки Seat (14% през 2017 г. и 10% през декември) и Skoda (плюс 14% през 2017 г. и 4,4% през декември) компенсираха спада от 2,6% на марката VW. Новите регистрации на марката VW нараснаха с 4,4% през декември. Продажбите на Audi до голяма степен останаха на същите нива, ръст от 1,7% за годината и 1,1% през декември.
Водещата азиатска марка Toyota отбелязва годишен ръст от 14%, въпреки че продажбите през декември паднаха с 1,7%. Марката Kia, част в състава на концерна Hyundai, постигна увеличение на продажбите с 11% за годината, а през декември - с 1,9%. Новите регистрации на Hyundai нараснаха с 5% през 2017 г. и 8,6% през декември. Продажбите на Nissan се увеличиха с 3,5% през 2017 г., но намаляха с 21% през декември.
Продажбите на Fiat-Chrysler нараснаха с 10% през 2017 г., а марката Fiat отбелязва ръст от с 9%. Продажбите на групата обаче паднаха с 5.6% през декември, а продажбите на Fiat спаднаха с 12% за месеца. Продажбите на Alfa Romeo се увеличиха с 26% за годината, когато компанията представи кросоувъра Stelvio. Продажбите на Jeep нараснаха с 9,1% за годината.
Продажбите на Mercedes-Benz нараснаха с 9,6% за годината, но през декември паднаха с 1,1%. BMW приключи силно годината, като през декември отбеляза увеличение на продажбите с 11%, а ръстът за 2017 г. е 1,3%. Продажбите на Ford нараснаха с 6,6% през 2017 г. и 1,1% през декември.
Дизеловата криза
Делът на новите дизелови автомобили намаляха под 50% през 2017 г. за първи път от 2000 г. насам. Дизеловите регистрации намаляха с 5% за годината до 47% от всички нови регистрации, при 52% през 2016 г. и паднаха с 10% през декември.
Дизеловите автомобили съставляват три четвърти от всички френски продажби преди пет години. След скандала на Volkswagen за дизеловите емисии през 2015 г. много градове и държави наложиха ограничения или забрани за замърсяващи дизелови двигатели.
Регистрацията на бензиновите двигатели скочиха с 14% през 2017 г. до 48% от пазара, въпреки че разликата в количеството между бензиновите и дизеловите двигатели е само 6000 автомобила. Продажбите на бензинови автомобили се увеличиха с 9% през декември.
Регистрираните електрически автомобили нараснаха с 15% през 2017 г., но през декември паднаха с 3,5%. Те съставляват 1,2% от пазара. Хибридните продажби скочиха с 48% за годината и отбелязват увеличение с 10% през декември до 3,25% от пазара.
Продажбите на лекотоварни автомобили се със 7% през 2017 г., или със 7,8% на коригирана основа.