Доставките на марката през 2017 г. паднаха до 1 388 208 броя спрямо 1 401 321 през 2016 г.
Световните продажби на автомобили Jeep намаляха с 1% до по-малко от 1,4 милиона единици през миналата година, а марката вероятно ще пропусне целта си от 2 милиона през тази година, каквато е амбицията на главния изпълнителен директор на Fiat Chrysler Automobiles Серджо Маркионе да превърне марката в лидер по продажби на SUV модели в световен мащаб.
Доставките на Jeep през 2017 г. намаляха до 1 388 208 броя спрямо 1 401 321 през 2016 г., според вътрешните данни на FCA, представени от Automotive News Europe. FCA не пуска обаче информация за глобалните продажби за своите марки.
Шефът на Jeep Майк Манли каза по време на автомобилното изложение в Детройт този месец, че продажбите на марката са били "на същото ниво" през миналата година.
Jeep реши да намали нерентабилните продажби на моделите си в Северна Америка, най-големият пазар за марката. Производителят намали доставките си в САЩ с 60%, каза Манли пред репортери по време на изложението. Новите регистрации на Jeep в Щатите паднаха до 828 522 автомобила от 926 376 единици през 2016 г., според данните на FCA.
В Европа Jeep увеличи продажбите на автомобилите си през 2017 г., но с бавен темп въпреки бързо развиващия се SUV пазар. FCA направи "лоша работа" с Jeep, каза изпълнителният директор на FCA Серджо Маркионе в Детройт.
Маркионе не е доволен, че Jeep Cherokee не се продава добре в един растящ сегмент. "Ако погледнем данните за Cherokee в Европа, ще видим, че не сме се справили добре", каза той. "Търпението ми вече се изчерпа, затова сега трябва да направим какво е необходимо."
Jeep продаде 131 051 автомобила в регионите Европа, Близкия изток и Африка, от които според вътрешните данни Европа държи основната част. Това е с 2684 повече, отколкото през 2016 г. Новите регистрациите са се увеличили с 3,5% до 108 155 единици на пазарите на ЕС и ЕФТА, показват данните от Асоциацията на автомобилните производители (ACEA).
Grand Cherokee е №2 по продажби на Jeep в Европа през 2017 г. с продажби от 19 392 броя, което е спад от 22 025 автомобила през 2016 г., според данните на FCA. Продажбите на Cherokee бяха 6706 броя , по-малко от 11 866 автомобила. Новите реализации на най-продавания модел, субкомпактният SUV Renegade, намаляха с 3886 единици до 79 123 автомобила.
Продажбите на Compass достигнаха 16 170 единици, с 1372 повече след въвеждането на новия модел.
Продажбите на Jeep в Азиатско-тихоокеанския регион, включително Китай, се увеличиха с 36% до 240 901броя, показват данните на компанията. Jeepще получи нов тласък в Китай със старта на седемместния кросоувър Grand Commander. Моделът, базиран на Cherokee, се очаква да дебютира на автомобилното изложение в Пекин през април.
Бизнес планът на FCA за периода 2014-2018 г. първоначално предвиждаше 1,9 млн. продажби на Jeep в световен мащаб през тази година, което по-късно бе увеличен лично от Маркионе до 2 милиона.
В Детройт Манли не потвърди целта от 2 милиона. Той каза, че намаляването на продажбите ще продължи и тази година. "Ще анализираме нашите пазари поотделно и ще преценим какво повече можем да направим ", подчерта той.
Маркионе каза в Детройт, че FCA няма намерение да продава марката Jeep на китайски автомобилен производител или от други страни, защото разчита на марката и в бъдеще може да бъде печеливша. Jeep може да отчете една пета от продажбите на SUV автомобили в световен мащаб, каза Маркионе пред Bloomberg. Това ще се равнява на около 5 млн. доставки годишно.
Маркионе посочи, че ако Jeep не постигне целта си от 2 млн. продажби през тази година, това няма да е трагедия, защото финансовите цели са по-важни.
Ако Jeep пропусне целта от 50 000 автомобила, "ще имам личен разговор с Манли", каза той. Но ако FCA като концерн пропусне целта си за оперативна печалба от 9 млрд. евро, "ще трябва да обсъдим това публично с анализаторите и дискусията няма да е приятна ", подчерта той.
FCA ще обяви резултатите за четвъртото и четвъртото тримесечие на 2017 в четвъртък.