Данните на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България за продажбите на нови автомобили, камиони и автобуси през първото тримесечие на настоящата година никак не са оптимистични.
През първите три месеца на 2009 г. са продадени 7188 бройки , което е спад от 52,79% спрямо същия период на минлата година и с 38,86 % спрямо първото тримесечие на 2007 г.От началото на новата година март е месецът, през който са регистрирани най-много продажби – 2543 (при 2345 през февруари и 2300 през януари). През март миналата година обаче броят на продадените превозни средства е бил 5934 тоест през настоящата година имаме спад от 57%.
Volkswagen продължава да държи лидерската позиция при отделните марки със 796 продадени автомобила, на второ място се нарежда Ford със 739, а на трето се изкачва Toyota със 716 автомобила. Значителен спад отчита Citroen с реализирани 630 нови автомобила за първото тримесечие на 2009 при 728 за същия период на 2008 и 659 през 2007 г.
По-нататък в класацията се нареждат Peugeot с 490 реализирани продажби, Opel с 485, Skoda с 427 и Dacia с 402.
Още по-внушителен е спадът при продадените за първото тримесечие камиони и автобуси в сравнение с първите три месеца на 2008 г. - 72,82% или 290 бройки. От тях автобусите са само 16.
Лидер в този сегмент е Mercedes с 29 камиона и 1 автобус, следван от Iveco с реализирани 66 камиона и 10 автобуса, на трето място се нарежда MAN с 34 продадени камиона.През март продажбите на мотоциклети отчитат ръст – 54 продадени мотоциклета при едва 14 за първите два месеца на годината.