Новите регистрации за единадесетте месеца на годината се увеличиха с 4% до 14,5 млн. броя
Европейските продажби на нови автомобили нараснаха с 5,8% през ноември, благодарение допълнителния ден за продажби на Peugeot, Toyota, Dacia и Kia, които отбелязаха силни резултати, докато тези на Fiat и BMW останаха на същите нива.
Регистрациите нараснаха до 1,26 млн. автомобила през миналия месец в страните от ЕС и ЕАСТ, съобщи индустриалната асоциация ACEA в четвъртък, от 1,19 млн. година по-рано. Продажбите за единадесетте месеца се увеличиха с 4% до 14,5 млн. единици.
Продажбите на PSA скочиха с 83%, тъй като регистрациите на новооткритата дивизия Opel-Vauxhall не бяха включени в годишните отчети.
Продажбите на марката Peugeot скочиха с 20%, като бе увеличено търсенето новите SUV модели 3008 и 5008, докато регистрациите Citroen, който през последните месеци започна доставките на кросоувъра Airscore C3, нараснаха с 15%. Продажбите на DS спаднаха с 9%. Продажбите на Opel-Vauxhall бяха 71 953 автомобила , което е спад от 73 377 броя през ноември миналата година.
Групата Volkswagen отчита ръст от 5%, начело със Seat и Skoda, които са с 12% увеличение на продажбите. Продажбите на Skoda бяха подпомогнати от новия SUV Kodiak, а кросоувърът Ateca увеличи резултатите на Seat. Новите регистрации на Audi нараснаха с 3.6%, при марката VW увеличението е 1,5%, а Porsche - 1%.
Продажбите на Renault Group нараснаха с 10%, като регистрациите на марката Renault отбелязват увеличение от 5%, а продажбите на Dacia скочиха с 25%.
Концернът Fiat Chrysler отчита общ спад от 1%, при марките Jeep и Alfa Romeo намалението е над 20%. Продажбите на марката Fiat слязоха надолу с 6,8%.
Продажбите на Ford се увеличиха с 4,3%.
Сред азиатските марки продажбите на Kia нараснаха с 13%, след като марката представи кросоувъра Stonic. Новите регистрации на Hyundai се увеличиха с 6%. Данните на марката Toyota сочат увеличение на продажбите от 12%, подпомогнати от реализацията на модела C-HR, докато новите регистрации на Lexus нараснаха т с 14% при високо търсене на моделите NX и CT. Новите продажби на Nissan спаднаха с 5%.
Новите регистрации на марката Mercedes-Benz нараснаха с 2,1%, докато продажбите на марката BMW намаляха с 2%.
От петте най-големи европейски пазара на автомобили Германия, Франция и Испания отчетоха двуцифрени или близки до двуцифрени увеличения, докато във Великобритания спадът е 11%, , където се отбелязва по-слабо доверие на потребителите и несигурност за бъдещето на дизеловото гориво.
Преодоляване на кризата
Районът е настроен за най-висок годишен обем на доставките през последното десетилетие, което потвърждава излизането от глобалната рецесия. ЕС отбелязва увеличение на ръста на брутния вътрешен продукт през третото тримесечие преди седмица, докато безработицата в страните, които са в зоната на еврото, е на ниско ниво, което насърчава потребителските и бизнес разходи за автомобили, особено за по-големи SUV.
"Кризата е преодоляна, а през следващата година търсенето може да продължи да се покачва", заяви икономическият консултант Питър Фюс. "Перспективите за икономически растеж са добри", а "лихвените проценти остават ниски, което прави автомобилното финансиране привлекателно."