Точно 2,5 милиона автомобила са продадени от Peugeot, Citroen, DS и Opel-Vauxhall
Продажбите на PSA Group намаляха с повече от една четвърт през 2020 г. в резултат на пандемията Covid-19. Спадът от 27,8% спрямо 2019 г. означава, че през 2020 г. са продадени 2,5 млн. автомобила от марките Peugeot, Citroën, DS, Opel и Vauxhall.
През 2019 г. марките са продали малко под 3,5 млн. бройки. Peugeot се представя най-добре от марките на PSA, като спадът на продажбите от 23% на годишна база доведе до 1,2 млн. продадени бройки.
Citroën продаде малко над 700 000 бройки (спад от 27,5%), а спадът от 29,5% на DS означава, че реализира малко над 40 000 нови продажби.
Спадът от 35% на Opel-Vauxhall е най-големият в групата PSA, като продажбите паднаха от малко под един милион през 2019 г. до малко над 630 000 единици през 2020 г.
PSA обаче заяви, че въпреки спадовете като цяло, втората половина на годината е била силна и до края на това цялостното й представяне се е увеличило в няколко региона в сравнение с 2019 г. PSA също потвърди, че изпълнява общите си цели за CO2, определени от Европейския съюз, и не е трябвало да плаща глоби. Част от това се дължи на силните ранни продажби на електрическите му модели.
Понастоящем има 17 хибридни или напълно електрически модела в продажба, а още шест ще бъдат пуснати през тази година. PSA стартира онлайн продажби за някои марки и досега продаде 40 000 автомобила по този начин. Концеррнът има за цел да реализира 100 000 онлайн продажби в Европа през 2021 г.
Сред автомобилите, продавани онлайн, е Citroën Ami, който е достъпен само за онлайн покупка. Това са последните резултати за PSA, преди да приключи пълното си сливане с Fiat Chrysler Automobiles в събота, за да бъде създаден новият алианс Stellantis.
„През 2020 г., година, белязана от кризата в Covid, нашите екипи по целия свят показаха своя боен дух и продължиха да предлагат чисти, безопасни и достъпни модели на нашите клиенти, за да им осигурят свобода на движение“, каза шефът а PSA Карлос Таварес
"Съответствието с европейските цели за CO2 от първия ден се основава на етичния ни ангажимент. Преди да започнем новото пътуване със Stellantis, бих искал да поздравя всички екипи за тези постижения."