В Китай продажбите на концерна се сринаха през първата половина на годината с 60,6%
Френският автомобилен концерн PSA Groupe съобщи обяви продажбите през първите шест месеца на 2019 г. Компанията успя да реализира през първата половина на годината малко над 1,9 млн. автомобила, което е с 12,8% по-зле от показателите през 2018 година. Основните причини за такава отрицателна динамика са напускането на автомобилния производител от иранския пазар, както и провала на китайския пазар.
PSA продаваше автомобили в Иран до 1 май 2018 година. За първите четири месеца на миналата година, компанията успя да продаде 144 хил. автомобила там. С изключение на иранския пазар, настоящият спад на световните продажби на френската компания би били само 6,6%. Що се отнася до Китай, продажбите на PSA там се сринаха през първата половина на годината с 60,6%. Компанията успя да продаде само 64 хил. автомобила. Още през 2014 г. PSA, заедно с китайския си партньор Dongfeng, продаваха 742 хил. коли, но след това започнаха бързо да губят пазарен дял в конкуренцията с други производители и изпитващи сериозни затруднения с рентабилността на производството в Китай.