Търсенето в Китай и възстановяването на продажбите в Европа за мотори на ръста
Продажбите на PSA/Peugeot-Citroen нарастват за първи път от четири години през 2014 година благодарение на повишеното търсене в Китай и възстановяването на пазарите в Европа. Глобалните продажби да автомобилния производител се увеличават с 4 процента до 2,94 милиона броя, като най-голям принос за това имат кросоувърите Peugeot 2008 и 3008, както и хечбека 308. 2,94-те милиона глобален обем са все още с 18 процента по-ниски от тези през 2010 година, когато PSA, вторият по големина автомобилен производител в Европа след Volkswagen, отчете рекордни продажби от 3.6 милиона автомобила.
Продажбите на Групата в Европа нараснаха с 8 процента до 1.76 милиона броя най-вече благодарение на Peugeot 308, избрана за Европейски автомобил на годината 2014 и Citroen C4 Cactus. Въпреки че ръстът като проценти не е толкова голям, той е съпроводен и с увеличаване на нормата на печалба на концерна.
Успехът в Китай
Продажбите на PSA в Китай се увеличават с 32 процента до 734,000 автомобила годишно, с което пазарният му дял се увеличава до 4.4 процента от 3.6 процента през 2013 година. Така Китай заменя Франция като най-голям пазар на компанията. Потреблението в Китай се дължи също на моделите на Peugeot 2008 и 3008, представянето на 408 седан и седана на Citroen C-Elysee, най-продавания модел на марката в страната.
Южна Америка и Русия в спад
За разлика от ръстовете в Китай и Европа, продажбите на PSA в Южна Америка спадат с 34 процента до около 200,000 автомобила заради икономическия застой в Аржентина и Бразилия. Пазарите на Украйна и Русия бележат спад от 41 процента, а в Африка и Близкия Изток той е 25 процента.
Базираната в Париж компания изпадна в сериозни финансови затруднения заради кризата в Европа и през 2013 година получи помощ от 3 милиарда евро които се капитализираха под формата на дялове от 14 процента от френската държава и китайската компания Dongfeng Motor. В името на оцеляването тя се насочва към пазари извън Европа, където миналата година е реализирала 60 процента от продукцията си. PSA и Dongfeng имат намерение да продават 1,5 милиона автомобила годишно в Китай през 2020 година. Междувременно компанията реструктурира дейностите си в Русия и Южна Америка, продава бизнеса си със скутери и измества офисните сгради от центъра на Париж.
Въпреки положителните знаци през 2013 година PSA имаше загуба от 2,32 милиарда евро и едва ли ще се върне към положителен баланс преди 2016 година.