В Европа спадът на новите регистрации достигна 42,6% (91 хил. автомобила)
През септември продажбите на нови автомобили на Volkswagen в света паднаха с 18.3% до 485 хил. единици. В Европа спадът на новите регистрации достигна 42,6% (91 хил. автомобила), а на най-големия пазар на компанията - Германия - с 47,1%. В страните от Централна и Източна Европа продажбите на марката през септември отчитат спад с 19,1%, а в Русия, която компанията нарича силен пазар, са се увеличили с 16,2% (9400 продадени коли). Същевременно показателите за първите девет месеца на тази година надминаха тези на 2017 с 2,9% - от януари до септември са продадени 4,6 млн. автомобила Volkswagen в света.
Както се посочва в изявлението на Volkswagen AG за резултатите от септември, основната причина за спада в продажбите, главно в Европа, е влизането в сила на 1 септември на новите стандарти за проверка на вредните емисии на автомобили (WLTP). Известно е, че тези стандарти са разработени след скандала с фалшифицирането на емисиите, наречен дизелгейт иа причини значителни загуби на немския концерн. Всички автомобилни производител през цялото лято намалиха активно цените на тези модели, които не отговарят на новите изисквания, в резултат на което пазарът през септември беше наситен и търсенето на автомобили беше по-слабо. Освен това тези модели, които не получиха сертификат в съответствие с новите стандарти, не бяха пуснати на пазара през миналия месец.
Коментирайки резултатите, Юрген Щакман, член на борда на директорите на Volkswagen, заяви: "Периодът от началото на годината до септември беше най-успешният за Volkswagen през всичките години. Ситуацията през септември обаче енеуспех за нас, но очаквахме това, предвид рекордните продажби през лятото." Според него промените в стандартите ще се отразят на продажбите и през октомври, но до края на годината компанията обещава да получи сертификати за WLTP за 14 модела на Volkswagen и ситуацията трябва да се подобри.