Популярният SUV ще помогне на марката да постигне целта от 800 000 продажби годишно
Продажбите на Volvo XC40 ще нараснат до 150 000 единици тази година, което е двойно повече от новите реализации през 2018 г., заяви европейският шеф на Volvo, Лекс Керсемейкерс.
Огромният растеж ще дойде след първата пълна година на продажбите на XC40 плюс по-голям производствен капацитет за компактния SUV на завода на Volvo в Гент, Белгия.
XC40 е от основно значение за стремежа на Volvo да реализира своите продажби до 800 000 броя годишно. През 2018 г. шведската компания продаде 642 253 автомобила, като за първи път в историята си премина бариерата от 600 000 продадени автомобила годишно.
„Преминаването на бариерата от 600 000 продадени автомобила е най-добрата ни мечта за последните 15 години“, казва Лекс Керсемейкерк. "Искаме да надминем800 000 нови реализации, но няма да кажа кога."
XC60 е най-продаваният автомобил на Volvo през миналата година, с продадени 189 459 екземпляра, докато XC90 е на второ място с 94182 нови регистрации.
Междувременно производството на хечбека V40 ще бъде преустановено и няма да бъде сменен през следващите две-три години. Малко вероятно е Volvo да постигне целта от 800 000 нови продажби, докато не бъде представен негов заместник, който трябва са бъде от по-висок клас и по-спортен модел.
Volvo в Обединеното кралство се стреми към 80 000 продажби годишно, което представлява 10% от глобалните продажби на марката. Миналата година шведите продадоха на Острова 50 319 единици, а управляващият директор на Великобритания Джон Уейкфийлд се надява, че тази година ще увеличи продажбите до 60 000 броя.