Новите регистрации за седемте месеца нараснаха със 7,5% до 6,4 млн. автомобила
Продажбите на нови автомобили на Volkswagen Group в световен мащаб скочиха с 11% през миналия месец, като ръстът идва преди въвеждането на по-тежки нови тестове за вредни емисии в Европа през септември.
Продажбите на портфолиото на концерна, което включва марките Audi, Seat, Skoda и Porsche, достигнаха 908 200 единици през юли, съобщиха от VW Group.
"Юли беше силен месец за концерна, като всички марки отбелязаха ясни печалби, което донякъде се дължи на едновременното действие, а именно специалните програми за продажби на марките [New European Driving Cycle] за NEDC автомобили, , каза шефът по продажбите на концерна Фред Каплер.
Редица производители на автомобили се опитват да изчистят своите складови наличности от автомобили, които отговарят на изискванията на NEDC. Новата процедура за тестване - световната хармонизирана процедура за тестване на леки автомобили (WLTP), ще бъде въведена следващия месец за всички новорегистрирани автомобили в Европа.
"Предстоящите предизвикателства остават. Работим усилено, така че очакваният отрицателен ефект от новата процедура за тестване WLTP през следващите месеци, колкото е възможно по-слаб ", посочи Фред Каплер.
Предизвикателството за производителите е да тестват съществуващите модели до 1 септември тази година, за да се уверят, че са съвместими с WLTP.
Много от моделите се нуждаят от ново оборудване за вредните емисии, като например филтри за твърди частици, защото WLTP обикновено генерира по-високи стойности на замърсяване, а пунктовете за изпитване работят без прекъсване. Не е ясно дали всички автомобили ще могат да бъдат сертифицирани своевременно, като при това положение се очаква нарушаване на производствения цикъл, продажбите и печалбите.
Новите регистрации на VW Group нараснаха с 24% в Европа през миналия месец, като в Германия се отбелязва увеличение от 38% . В Централна и Източна Европа продажбите скочиха с 19%, което се дължи на ръста от 17% в Русия.
Регистрациите в САЩ нараснаха със 7,8%, докато в Южна Америка скокът е със 17%, като продажбите на най-големия пазар в региона - Бразилия, се увеличиха с 39%.
Новите реализации в Китай се запазиха същите нива, като увеличението е 0,1%.
Продажбите по марки
Сред марките на концерна а Seat отбеляза най-голямото увеличение, като продажбите на испанския бранд отбелязват рекорден ръст от с 36%.
Продажбите на Audi нараснаха със 7%, докато марката VW е отчита увеличение от 8%, а новите регистрации на Skoda нараснаха с 15%. Количеството на продажбите на Porsche отбелязва увеличение от 14%.
Продажбите за седемте месеца на концерна нараснаха със 7,5% до 6,4 млн. автомобила.