Skoda е продала по света 336 800 автомобила или с 13% повече
Доставките на Volkswagen Group през април скочиха с 8%percent до 848 500 леки автомобила благодарение на високото пазарно търсен в Европа и Китай, докато в Северна и Южна Америка има спад.
За четирите месеца на годината VW Group'скочиха с 6 % до 3,25 млн. Всички марки от групата VW, Seat, Skoda, Porsche и Audi бележат увеличение на глобалните доставки за този период.
Шефът на продажбите на VW Group – Кристиан Клингер, заяви, че производителят прави добро начало на второто тримесечие от годината, но предупреди, че състоянието на глобалния пазар не е еднозначно. Докато наблюдаваме отрицателен тренд в Южна Америка и Русия, то виждаме ръст в Европа и в целия Азия-Тихоокеански регион, където оперираме добре на пазара.
Европейските продажби на VW Group за последните четири месеца нараснаха с 8% до 1,30 млн. автомобила, докато в района на Азия и Тихия океан те скочиха с 16% до 1,31 млн. единици, като в Китай е отбелязано увеличение от 17% до 1,19 млн. коли. Спад бележат продажбите в Русия с 4%, с 21 в Латинска Америка и 3% в Северна Америка, се казва в официално съобщение на Volkswagen.
Продажбите на леки автомобили VW в глобален мащаб са увеличени с 5% 1,99 млн. автомобила от януари до априлl. Марката отбелязва скок с 16% в района Азия и Тихия океан до 993 400 броя през периода.
Audi е доставил 561900 автомобила за първите четири месеца, и бележи ръст от 12% в сравнение със същия период на миналата година. Продажбите в Азия са се увеличили с 20%, а Северна Америка с 8%.
Глобалните продажби на Porsche са в подем с 5% през първите четири месеца до 55 000 единици, докато Skoda е продала на световния пазар 336 800 автомобила или с 13% повече. Най-голям пазарен удар прави новата Skoda Octavia.
Новите регистрации на Seat отбелязват ръст от 9% до 127400 автомобила. Увеличението на продажбите на испанските коли се наблюдава най-сериозно в Централна и Източна Европа, където ръстът е 82% до 8000 продажби.